27
Mart
2024
|
13:18
Europe/Amsterdam
İkonik G-Serisi,1979 yılından beri arazide sınır tanımıyor
· Arazide sürüş özellikleri: Elektrikli sistemler sayesinde daha yüksek performans
· Şimdiye kadar sunulan en geniş ürün portföyü ve neredeyse sınırsız kişiselleştirme seçenekleri
· Yeni Mercedes-AMG G 63 sahip olduğu AMG 4,0 litre V8 çift turbo motor ile daha yüksek performansa daha az yakıt tüketerek ulaşıyor
Mercedes-Benz, yenilenen G-Serisi ile lüks arazi araçları arasında lider konumda olduğunu bir kez daha gösteriyor. Elektrikli tahrik sistemleri, modern sürüş destek sistemleri, daha yüksek konfor ve gelişmiş dijitalleşme sayesinde artan performansla birlikte yeni modeller tüm koşulların üstesinden geliyor. 1979 yılında temelleri atılan model serisi, şimdiye kadar görülen en çeşitli motor seçeneği ile neredeyse sınırsız kişiselleştirme seçenekleri de sunuyor. Model serisi aynı zamanda arazi sürüşündeki benzersiz karakterini ve ikonik görünümünü de koruyor.
Yeni G-Serisi, arazi araçları segmentinde standartları belirliyor
Lider arazi aracının tasarımı, çeşitli testler sonucunda geliştirilen merdiven tipi şasi konseptine dayalı. Üç mekanik diferansiyel kilidi ve Low Range arazi tipi devir düşürme vitesleri ile rijit arka aks ve bağımsız ön süspansiyon sistemiyle donatılan yeni G-Serisi’nin arazide sürüş özelliklerinin temelinde, aracın yerden yüksekliği ve süspansiyon özelliği bulunuyor. Rakamlar da araçtaki farklılığı ortaya koyuyor.
• Azamide %100 tırmanma kapasitesi
• Aracın yerden yüksekliği: Asgari 229 mm (dizel) ve 241 mm (benzin)
• Azami geçilebilir su derinliği: 70 cm
• 35°’ye kadar yan eğimler üzerinden geçerken dengeli sürüş
• Yaklaşma ve uzaklaşma açıları: Önde 31° ve arkada 30° (römork bağlama demiri olmadan)
Yeni OFF-ROAD ekranı, hem sürücü ekranında hem de merkezi medya ekranında arazide sürüşle ilgili en önemli verilere genel bir bakış sağlıyor.
Yeni G-Serisi şimdi daha çok yönlü
Yeni Mercedes-AMG G 63 yüksek performanslı arazi aracına ek olarak, yeni Mercedes-Benz G 450 d (kombine ağırlıklı enerji tüketimi: 10,0-8,7 l/100 km | kombine ağırlıklı karbon (CO₂) emisyonları: 261-227 g/km | CO2 sınıfı: G) [1] ile seçeneklerin kapsamı daha da genişletildi. Tüm motorlar artık tamamen elektrikli bir tahrik sistemine sahip. 48 volt mild hibrit motorlar, daha az yakıt tüketimiyle birlikte daha yüksek performans sunuyor. G-Serisi’nin ilk defa sunulacak olan tamamen elektrikli varyantı, daha ileri bir tarihte model portföyüne eklenecek.
Zamanla gelişen yeni G-Serisi, ikonik görüntüsünü koruyor
Mercedes-Benz G-Serisi’nin görünümünde yaklaşık 45 yıldır büyük bir değişiklik yapılmadı. Yeni modellerin dış tasarımında da sadece küçük ölçekli değişiklikler yapıldı. Görünen değişiklikler arasında, daha önce kullanılan üç çıta yerine dört yatay çıta ile donatılan yeni radyatör ızgarası ve yeniden tasarlanan ön ve arka tamponlar bulunuyor. Yeni A-sütunu kaplaması ve tavan ucunda kullanılan spoyler kenarlığı, gelişmiş aerodinamik özelliklere ve daha yüksek ses konforuna katkıda bulunuyor.
Standart olarak aerodinamik özellikleri optimize edilmiş, beş çift kollu tasarıma sahip18 inç hafif alaşım jantlar ve yüksek performanslı LED ön farlar ile donatılan yeni modellerde metalik sodalit mavi gövde rengi, yeni renk seçeneği olarak sunuluyor. Ayrıca, 18 ile 20 inç arası yeni jant tasarımları da seçenekler arasında.
Yeni G-Serisi araçlarının arazide sürüş karakterini daha fazla öne çıkarmak için PROFESSIONAL Dış Tasarım Konsepti de kullanılabiliyor. Paket kapsamında ön farlar için taş savar ızgaralar, çamurluklar ve 18 inç arazi lastikleri bulunuyor. Bunun yanında, EXCLUSIVE Dış Tasarım Konsepti, gümüş krom radyatör ızgarası, MULTIBEAM LED ön farlar, paslanmaz çelik stepne muhafazası ve yan basamaklar ile aracın benzersiz karakterini öne çıkarıyor. AMG Tasarım Konsepti, yeni G-Serisi araçlara kesin bir şekilde sportif görünüm kazandırıyor. Bu kapsamda, dinamik görünümün karakteristik özellikleri arasında çamurluk bileşenleri, 20 inç AMG hafif alaşım jantlar ve iç mekânda sportif nappa deri kaplamalı çok fonksiyonlu bir direksiyon simidi bulunuyor. Ayrıca, siyah renk, sportif, şık tasarım bileşenleri içeren Gece Paketi de opsiyonel olarak sunuluyor.
İç mekân tasarımı oldukça lüks ve işlevsel. MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi entegrasyonuyla, yeni G-Serisi şimdiye kadar olduğundan daha dijital. Opsiyonel olarak sunulan KEYLESS-GO, Burmester® 3D surround ses sistemi ve MBUX Lüks Arka Koltuk Eğlence sistemiyle yüksek konfor sunuyor. Ayrıca ek olarak gelişmiş güvenlik ve sürüş destek sistemleri de bulunuyor. Aracın iç ve dış tasarımının kapsamlı bir şekilde kişiselleştirilmesi için MANUFAKTUR tasarım konseptinin kapsamı yeniden genişletildi.
Yeni Mercedes-AMG G 63 elektrikli çekiş sistemi, yeni süspansiyon sistemi ve benzersiz tasarım özellikleriyle öne çıkıyor
Yeni Mercedes-AMG G 63 (kombine ağırlıklı enerji tüketimi: 15,7–14,7 l/100 km | kombine ağırlıklı karbon (CO₂) emisyonları: 358–335 g/km | CO2 sınıfı: G) güçlü çekiş sistemi, yeni AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi ve ayırt edici tasarım özellikleriyle, performans arazi araçları arasındaki benzersiz konumunu korumaya devam ediyor. Dinamik yol sürüş performansı ile arazide sürüş uzmanlığı arasında daha fazla özellik sunuyor.
Elektrik destekli, AMG 4,0 litre ,V8 bi turbo motor
Yeni Mercedes-AMG G 63 Serisi’nin AMG 4,0 litre V8 bi turbo motoru 430 kW (585 hp) güç çıkışı ve 850 Nm maksimum tork üretiyor. 48 voltluk elektrik teknolojisiyle birlikte sunulan entegre marş jeneratörü (ISG) yeni bir özellik olarak,15 kW (20 hp) ilave güç ve 200 Nm tork sağlıyor. Yeni Mercedes-AMG G 63, 0-100 km/s hıza sadece 4,4 saniyede ulaşırken bu dinamik çekiş gücü, 220 km/s azami hıza kadar devam ediyor. Opsiyonel olarak sunulan AMG Performans Paketi’yle, 240 km/s azami hız ve 4,3 saniyede 0-100 km/s hızlanma sağlanabiliyor.
AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi
Yeni Mercedes-AMG G 63, gelişmiş konforla birlikte üstün sürüş deneyimi de sunuyor. Aktif, hidrolik dengeleme ve adaptif ayarlanabilir amortisör sistemiyle donatılan AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi buna önemli katkıda bulunuyor. Sistem, ayrı bir opsiyonel donanım olarak veya AMG Arazi (Offroad) Paketi PRO ve AMG Performans Paketi kapsamında sunuluyor.
AMG Offroad PRO Paketi kapsamında, arazide sürüş için iki ek sürüş modu sunuluyor. ‘AMG Traction PRO’, yol yüzeyine bağlı olarak, tekerleklere frenleme ve tork kontrolü sağlıyor. Araç ‘Rock’ (Kayalık Zemin) ve ‘Sand’ (Kum Zemin) sürüş programlarında ise maksimum çekiş gücü sağlıyor.
Hızlı vites değiştirme: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman
Standart AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman, dinamik vites değiştirme özelliğiyle sportif sürücülerin beğenisini kazanıyor. Seçilen sürüş programına bağlı olarak, sportif ve hızlı veya konforlu ve neredeyse hiç fark edilmeyen bir şekilde vites değiştirmeye olanak sağlıyor. 9 ileri otomatik şanzıman sayesinde, motor genellikle en uygun devir aralığında bulunuyor.
DYNAMIC SELECT kapsamında sunulan ‘Kaygan Zemin’, ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport+’ ve ‘Kişisel’ olmak üzere 5 yol sürüş programıyla, verimli, konforlu veya son derece sportif arasından seçim yapılabiliyor. Adaptif, ayarlanabilir süspansiyon sisteminin ‘Comfort’, ‘Sport’ ve ‘Sport+’ modlarının yanı sıra, ‘Kum Zemin’, ‘Yol’ ve ‘Kayalık Zemin’ olmak üzere 3 sürüş programı da arazide kullanım için sunuluyor.
Benzersiz bir görünüm için gözden kaçmayan detaylarla iç mekân ve dış mekân tasarım konsepti
Aracın hem iç hem de dış tasarımında kullanılan ayırt edici tasarım özellikleri, yeni Mercedes-AMG G 63 Serisi’ne benzersiz bir görünüm kazandırıyor. MANUFAKTUR mat hyper mavi gövde rengi bu lüks model için özel olarak sunuluyor. Hava girişlerinin önünde üç dikey kanatçık ile donatılmış yeni AMG’ye özel ön tampon, aracın ön kısmında karakteristik olarak öne çıkıyor. Tamponda ayrıca paslanmaz çelik bileşenler de kullanılıyor. Adaptif MULTIBEAM LED ön farlar standart donanım olarak sunuluyor. Akıllı aydınlatma işlevleri sayesinde, ön farlar yol durumuna göre yolu aydınlatıyor ve yüksek performanslı LED farın yardımıyla, mevcut trafik durumuna yanıt veriyor. Arka stop farlarında da yine LED teknolojisi kullanılıyor.
Aracın diğer özellikleri arasında kaporta üzerinde ve ilk defa dış ayna projeksiyonunda kullanılan AMG amblemi ve siyah tasarım detaylarıyla gümüş krom AMG yakıt depo kapağı bulunuyor. Dış mekân tasarımı, gümüş renk fren kaliperleri, delikli fren diskleri ve beş çift kollu tasarıma sahip yeni 20 inç AMG hafif alaşımlı jantlarla tamamlanıyor. 20 ile 22 inç arası boyutlarda, üç farklı renk seçeneğiyle toplamda altı farklı jant tasarımı mevcut.
Yeni Mercedes-AMG G 63 iç tasarımında da serinin sportif tasarımını öne çıkaran benzersiz detaylar kullanılıyor. Standart olarak AMG Performans nappa deri kaplı dokunmatik tuşlara sahip direksiyon simidi sunuluyor. AMG direksiyon simidi tuşları, hayranlık uyandıran görünümleri ve sezgisel kullanım mantığıyla, AMG’ye özel sürüş işlevlerini ve tüm sürüş programlarını kontrol etmek için kullanılıyor. Direksiyon simidinde, merkezî medya ekranında, kapı eşiklerinde, paspaslarda ve ön koltuk sırtlarında bulunan AMG logosu da standart olarak sunuluyor.
Teknik veriler
Mercedes-Benz G 450 d
Motor | |||
Silindir/sıra düzeni | 6/sıralı | ||
Motor hacmi | cm3 | 2.989 | |
Nominal güç | kW/hp | 270 (+15) / 367 (+20) | |
Motor devri | 1/dk. | 4.000 | |
Nominal tork | Nm | 750 (+200) | |
Motor devri | 1/dk. | 1.350–2.800 | |
Güç aktarımı | |||
Tahrik sistemi düzeni | Sürekli dört tekerlekten çekiş | ||
Dört tekerlekten çekiş sistemi tork dağıtımı ön/arka (%/%) | 40/60 | ||
Şanzıman | 9G-TRONIC | ||
Dişli oranı | |||
1./2./3./4./5./6./7. vites | 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | ||
Geri vites | 4,798 | ||
Süspansiyon | |||
Ön aks | Bağımsız süspansiyonlu aks | ||
Arka aks | Rijit aks | ||
Frenleme sistemi | İki devreli hidrolik fren sistemi | ||
Direksiyon | Elektromekanik | ||
Jantlar | 7.5J18ET43 | ||
Lastikler | 265/60R18 | ||
Boyutlar ve ağırlıklar | |||
Aks mesafesi | mm | 2.890 | |
Tekerlek izi genişliği ön/arka | mm | 1.638/1.638 | |
Uzunluk/genişlik/yükseklik | mm | ||
Dönüş çapı | m | 13,6 | |
Bagaj kapasitesi | litre | 640[4] | |
Tavan yük kapasitesi | kg | maks. 150 | |
Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık | kg | 2.555 | |
Taşıma kapasitesi | kg | 645 | |
Brüt araç ağırlığı | kg | 3.200 | |
Maksimum römork yük ağırlığı (frenli/frensiz) | kg | 3.500/750 | |
Depo kapasitesi/depo türü | litre | 100/12 | |
AdBlue® depo kapasitesi | litre | 31,6 | |
Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları | |||
0-100 km/saat hızlanma | saniye | 5,8 | |
Maksimum hız | km/saat | 210 | |
Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi[5] | l/100 km | 10,0–8,7 | |
Kombine ağırlıklı karbon (CO2) emisyonları11 | g/km | 261–227 | |
Emisyon standardı | Euro 6e | ||
Mercedes-AMG G 63
Motor | |||
Silindir/sıra düzeni | V8 | ||
Motor hacmi | cm3 | 3.982 | |
Nominal güç | kW/hp | 430 (+15) / 585 (+20) | |
Motor devri | 1/dk. | 6.000 | |
Nominal tork | Nm | 850 (+200) | |
Motor devri | 1/dk. | 2.500–3.500 | |
Sıkıştırma oranı | 8,60 : 1 | ||
Karışım oluşturma | Benzinli, doğrudan enjeksiyon | ||
Güç aktarımı | |||
Tahrik sistemi düzeni | AMG Performans 4MATIC sürekli dört tekerlekten çekiş | ||
Dört tekerlekten çekiş sistemi tork dağıtımı ön/arka (%/%) | 40/60 | ||
Şanzıman | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman | ||
Dişli oranı | |||
1./2./3./4./5./6./7. vites | 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601 | ||
Geri vites | 4,798 | ||
Süspansiyon | |||
Ön aks | Bağımsız süspansiyonlu aks | ||
Arka aks | Rijit aks | ||
Frenleme sistemi | İki devreli hidrolik fren sistemi | ||
Direksiyon | Elektromekanik | ||
Jantlar | 9.5J20ET35 | ||
Lastikler | 275/50R20 | ||
Boyutlar ve ağırlıklar | |||
Aks mesafesi | mm | 2.890 | |
Tekerlek izi genişliği ön/arka | mm | 1.650/1.654 | |
Uzunluk/genişlik/yükseklik | mm | ||
Dönüş çapı | m | 13,43 | |
Bagaj kapasitesi | litre | 640[8] | |
Tavan yük kapasitesi | kg | maks. 150 | |
Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık | kg | 2.640 | |
Taşıma kapasitesi | kg | 560 | |
Brüt araç ağırlığı | kg | 3.200 | |
Maksimum römork yük ağırlığı (frenli/frensiz) | kg | 3.500/750 | |
Depo kapasitesi/depo türü | litre | 100/12 | |
Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları | |||
0-100 km/saat hızlanma | saniye | 4,3[9] | |
Maksimum hız | km/saat | 220[10] | |
Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi[11] | l/100 km | 15,7–14,7 | |
Kombine ağırlıklı karbon (CO2) emisyonları | g/km | 358–335 | |
Emisyon standardı | Euro 6e | ||
[1] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.
[2] Dış dikiz aynaları hariç
[3] Tavan rafı dahil
[4] Arka koltuk arkasında açık bagaj bölmesi
[5] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.
[6] Dış dikiz aynaları hariç
[7] Tavan rafı hariç
[8] Arka koltuk arkasında açık bagaj bölmesi
[9] AMG Performans paketiyle birlikte
[10] Elektronik olarak sınırlandırılmış, opsiyonel olarak maksimum hız 240 km/saate yükseltilebilir (sadece AMG Performans paketiyle birlikte)
[11] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.