Istanbul,
02
Mart
2018
|
23:00
Europe/Istanbul

Mercedes-AMG G 63

  • Mercedes-AMG G-Serisi, yeni G 63 modeli ile tarihinin en kapsamlı değişimini yaşarken köklerine sadık kalmaya devam ediyor.
  • Yeni Mercedes-AMG G 63; güçlü motoru, yeni geliştirilen AMG RIDE CONTROL süspansiyonu, AMG'ye özel sürüş programları ve tüm G-Serisi motor seçenekleriyle birlikte Türkiye’de standart olarak sunulacak olan geniş ekranlı kokpit ile donatılabilen yeni iç mekânıyla yüksek performans arazi araçları arasında eşsiz konumunu korumaya devam ediyor.
  • Gerek asfalt yollarda, gerekse arazi şartlarında AMG’ye özgü sürüş performansını sunmak üzere 585 BG (430 kW) üreten 4,0 litre hacimli V8 Biturbo motor, üç adet diferansiyel kilidine sahip arka aks ağırlıklı dört tekerlekten çekiş sistemi (40:60), son derece hızlı vites geçişlerine sahip 9 ileri oranlı spor şanzıman, çift salıncaklı bağımsız ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon devreye giriyor.

Mercedes-AMG G-Serisi, yeni G 63 modeli ile (karma yakıt tüketimi: 13,2 lt/100 km; karma CO2 emisyon salınımı: 299 gr/km) tarihinin en kapsamlı değişimini yaşarken köklerine sadık kalmaya devam ediyor. AMG’nin 4,0 litre hacimli V8-Biturbo motoru, bugüne kadar Mercedes-AMG G 63’te kullanılan 5,5 litre hacimli V8-Biturbo motorun yerini alıyor. Otomobilin sahip olduğu bu motor, 585 BG (430 kW) ve 850 Nm tork üretiyor. 2.500 ile 3.500 devir/dakika aralığında kullanıma sunulan yüksek çekiş gücü sayesinde 0’dan 100 km/sa hıza sadece 4,5 saniyede ulaşıyor ve elektronik olarak sınırlandırılan 220 km/sa çizgisine kadar hızlanmaya devam ediyor. AMG Driver’s Package ile maksimum 240 km/sa hıza ulaşıyor.

İki adet turbo besleme silindir sıralarının dışında değil, silindirlerin oluşturduğu V’nin ortasında konumlandırılıyor. Böylece motorun boyutları küçülürken, turbo beslemeler daha çabuk tepki veriyor ve en önemlisi motora yakın konumlandırılan katalizör sayesinde egzoz gazı emisyonları daha etkin düşürülüyor. Tüm devir aralıklarında yüksek çekiş gücü üreten motor düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle mümkün olan yüksek verimliliğe imza atıyor. Her an yüksek çekiş gücü ve hızlı gaz tepkimesi için iki adet Twin-Scroll turbo besleme kullanılıyor. Gövde iki adet paralel hava kanalıyla bölünürken, egzoz manifoldu da iki adet çıkış kanalıyla bölünüyor. Böylece egzoz gazı, türbin kanatçıklarına bağımsız olarak yönlendirilebiliyor. Bir kanal; silindir sırasının birinci ve dördüncü silindirlerinin egzoz gazıyla, diğer kanal ise üçüncü ve dördüncü silindirlerinin egzoz gazıyla besleniyor. Böylece yük değişimlerinde silindirlerin karşılıklı birbirlerini olumsuz etkilemesi önlenirken egzoz geri basıncı azalıyor ve gaz tepkileri iyileşiyor. Bunun sonucu olarak silindirler daha etkin bir şekilde temiz havayla dolduğundan güç üretimi artıyor, alt devirlerde daha yüksek tork üretimi gerçekleşiyor ve motor gaz emirlerine daha hızlı cevap veriyor.

Silindir kapatma özelliği: AMG Cylinder Management

Mercedes-AMG motor verimliliğini arttırmak üzere G 63’te kullanılan V8 silindirli motoru silindir iptali özelliği AMG Cylinder Management ile donatıyor. Sistem, kısmi güç kullanımlarında iki, üç, beş ve sekiz numaralı silindirleri devreden çıkartıyor. Böylece yakıt tüketimi önemli oranda düşüyor. 13,2 lt/100 km karma yakıt tüketimine sahip motor 299 gr/km karma CO2 emisyon salınımı gerçekleştiriyor.

Silindir kapatma özelliği sürücüsünün “Comfort” sürüş programını tercih etmesi halinde 1.000 ile 3.250 devir/dakika aralığında olmak üzere oldukça geniş bir devir bandı aralığında devreye giriyor. Sistem gösterge paneli üzerinden sürücüyü silindir kapatma özelliğinin aktif olup olmadığı konusunda bilgilendiriyor. Dört silindir çalışma modundan sekiz silindir çalışma moduna geçiş yolcular tarafından hissedilmiyor.

Çok hızlı vites değiştiren AMG SPEEDSHIFT TCT 9G otomatik şanzıman

Mercedes-AMG G 63’te AMG SPEEDSHIFT TCT 9G otomatik şanzıman bulunuyor. Optimize edilen yazılım sayesinde, son derece hızlı vites değişimleri gerçekleştirilebiliyor. Aynı anda birden fazla vites küçültme özelliği, etkin bir ara hızlanma performansına katkı sağlarken, “Sport” ve “Sport Plus” sürüş modu programlarında kendiliğinden devreye giren ara gazı fonksiyonu sürüş keyfini daha da arttırıyor. Buna ek olarak, tanımlanmış ateşleme müdahaleleri vites değişimlerini daha da hızlandırıyor.

Esnek tutulan vites aralıkları sportif sürüşlerin yanı sıra konforlu ve verimlilik odaklı bir sürüş stiline de imkân tanıyor. Tüm sürüş modlarında dinamik bir kalkış yapmak için ilk hareket anında birinci vites kullanılıyor. Önemli bir yenilik olarak DIRECT SELECT kumanda kolu direksiyona yakın bir noktada konumlandırılıyor.

Özel bir seçim düğmesiyle ‘manuel’ modu devreye alınabiliyor. Vites değişimleri seçilen sürüş programına uygun olarak gerçekleşirken, sürücü direksiyon üzerindeki vites değiştirme kulakçıkları ile vites değiştirebiliyor. Şanzıman, motor maksimum devir sayısına ulaşsa da seçilen viteste kalıyor ve vites büyütmüyor.

Daha fazla yol tutuş: AMG Performance 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi

Standart olarak sunulan AMG Performance 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi, yüzde 40 ön ve yüzde 60 arka olmak üzere arka aks ağırlıklı tork dağılımıyla dinamik bir sürüş sunuyor. Makyaj öncesi G-Serisi’nde ise tork dağılımı, yüzde 50:50 olarak gerçekleşiyordu.

Zorlu arazi şartları için standart olarak sunulan arazi takviyesi daha da geliştirilerek Mercedes-AMG G 63’ün zorlu arazi şartlarında daha rahat hareket etmesine olanak sağlıyor. Önceki nesilde 2,1 olan diferansiyel oranı daha da kısaltılarak 2,93 olarak değiştirildi. Akslara iletilen tork değerinin artması sayesinde G 63 özellikle dik eğimlerde çok daha kolay harekete geçebiliyor.

LOW RANGE modu 40 km/sa hıza kadar hareket halinde devreye sokulabiliyor. Böylece HIGH RANGE modunda 1,00 olan diferansiyel oranı 2,93’e yükseltiliyor. LOW RANGE modundan HIGH RANGE moduna geçiş ise 70 km/sa hıza kadar hareket halinde de gerçekleştirilebiliyor.

Yeni akıllı çoklu kavrama, bir tür otomatik ayarlı diferansiyel kilidi gibi çalışıyor. Sistem Mercedes-AMG G 63’ün zorlu arazi koşullarında daha rahat hareket etmesine katkı sağlıyor. Böylece sürücü manuel olarak diferansiyel kilitlerini devreye sokmadan önce daha uzun süre arazide hareket edebiliyor.

Sürücünün orta diferansiyeli aktif hale getirmek için düğmeye basması halinde kavrama yüzde yüz kilitleme moduna geçiyor. Ön ve arka akstaki diferansiyel kilidi yüzde 100’e kadar kilit özelliğine sahip. İster LOW RANGE olsun, isterse de HIGH RANGE, tüm kilitler; önce orta, ardından arka ve son olarak ön sıralamasına uymak şartıyla sürüş esnasında devreye sokulabiliyor.

Elektromekanik olarak devreye giren ve birbirlerine doğrudan bağlı olan diferansiyel kilitleri düğmeye basar basmaz hemen devreye giriyor. O an hangi kilidin çalıştığı LED ışıklandırma ve sürücüye ait merkezi bilgi ekranında gösteriliyor.

Direkt ve geri bildirimi yüksek: AMG uyarlanabilir direksiyon

İlk kez Mercedes-AMG G 63’te kullanıma sunulan elektromekanik uyarlanabilir direksiyon, değişken oranıyla son derece direkt çalışıyor ve yüksek geri bildirim sunuyor. Yüksek hızlarda sistem desteği azalırken hız düştükçe sistem desteği artıyor. Böylece düşük hızlardaki manevralarda yumuşak olan direksiyon yüksek hızlarda daha kontrollü bir sürüş sunmak üzere sertleşiyor. Sürücü direksiyon sisteminin sertliğini “Comfort” veya “Sport” olmak üzere iki kademede ayarlayabiliyor. Tercih edilen ayar seçilen DYNAMIC SELECT sürüş programından bağımsız otomatik olarak uygulanıyor veya “Individual” modunda kişisel olarak ayarlanabiliyor. Sürücü “Sport” konumunda sürüş koşuluyla ilgili daha fazla geri bildirim alıyor.

Parmak dokunuşuyla değişen karakteristik: AMG DYNAMIC SELECT

Mercedes-AMG’nin G-Serisi tarihinde ilk kez aracın sürüş karakteristiği parmak dokunuşuyla ayarlanabiliyor. Beşi asfalt ve üçü asfalt dışı yollar olmak üzere toplam sekiz farklı mod söz konusu.

DYNAMIC SELECT kapsamında sunulan asfalt sürüş programları “Kaygan”, “Konfor”, “Sport”, “Sport+” ve “Kişisel” ile birlikte sunulan yelpaze, verimliden konforluya ve sportife kadar uzanıyor. Her bir modda motor, şanzıman, yürüyen aksam ve direksiyon sistemine ait parametreler yeniden ayarlanıyor. Sürücü DYNAMIC SELECT programlarından bağımsız olarak “M” tuşuna basarak vites değiştirme kulakçıkları üzerinden vites değiştirmek üzere manuel moda geçiş yapabiliyor. Bunun dışında adaptif amortisörlerin de kademeleri ayarlanabiliyor.

Asfalt dışı yollar için “Kum”, “Patika” ve “Kaya” olmak üzere üç farklı mod kullanıma sunuluyor. Söz konusu modlar merkezi diferansiyeli aktif hale getirmek üzere orta konsoldaki düğmeler üzerinden seçiliyor ve ardından DYNAMIC SELECT düğmesiyle onaylanıyor.

Karoser: En zor şartlar için tasarlandı

Geliştirme aşamasında mühendislerin bir diğer hedefi karoserin ağırlığını düşürmekti. Mühendisler dijital prototipler üzerinden dayanıklılık, sağlamlık ve kaliteden ödün vermeden hangi noktalarda daha hafif malzemeler kullanılabileceğini tespit etmek için farklı yapı elemanlarının dayanımlarını analiz ettiler.

Yapılan analizler sonucu yeni bir malzeme birleşimi ortaya çıktı. Karoser, farklı çelik türlerinden üretilirken; çamurluk, motor kaputu ve kapılar alüminyumdan üretiliyor. G-Serisi’ne özgü menteşe ve kapı kollarını kullanmaya devam etmek için bunlar yeni alüminyum malzeme kullanımına uyarlandı. Taşıyıcı görevi üstlenen A ve B sütunlarında yüksek dayanımlı çelik kullanılıyor.

Akıllı konstrüksiyonu sayesinde iskelet, karoser ve üst yapı elemanlarının torsiyon rijitliği yüzde 55 arttırılarak 6.537’den 10.162 Nm/dereceye çıkarıldı. Bu sayede üstün sürüş dinamikleri elde edilirken aynı zamanda azalan vibrasyon ve gürültüler sayesinde daha konforlu bir sürüş de beraberinde geliyor.

Yeni üretim tekniklerinin devreye alınmasıyla tavan eskiden olduğu gibi punto kaynakla monte edilmiyor; lazer kaynakla karoserin geri kalan kısmına sabitleniyor. Söz konusu yeni üretim tekniği daha kaliteli bir üst yüzeyi ve daha rijit bir karoseri beraberinde getiriyor.

Flanş bölgeleri aynen korunurken yeni kaynak yöntemine uyarlandılar. İlk kez tüm sabit camlar karosere yapıştırılıyor. Bu sadece karoser rijitliğini desteklemekle kalmıyor, aynı zamanda cam iskeletlerini korozyona karşı daha dayanıklı kılıyor.

Kapılar geliştirilirken daha çok arazi kabiliyetleri ön planda tutuldu. Yan kapılar ve bagaj kapağı içeriden koruyucu bir folyo ile kaplandığından derin su geçişlerinde bile içeriye su girmiyor. İskelet, araç zemini ve karoser yüzeyleri o kadar iyi işleniyor ki, su, kar, tuz veya kum, hiçbir dış etken zarar veremiyor.

Mart ayının sonuna doğru siparişe açılacak olan araç, Haziran 2018 itibariyle pazara sunulmaya başlanacak.

Mercedes-AMG G 63’ün teknik özellikleri:

Motor

4,0 litre, V8, iki adet Twin-Scroll turbo besleme

Silindir hacmi

3.982 cc

Maksimum güç

585 BG (430 kW), 6.000 devir/dakika

Maksimum tork (Nm)

850, 2.500-3.500 devir/dakika

Güç aktarımı

Arka aks ağırlıklı AMG Performance 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi (40:60)

Şanzıman

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, 9 ileri oranlı spor şanzıman

Karma koşullarda yakıt tüketimi

13,2 lt/100 km

Karma koşullarda CO2 Emisyonu

299 gr/km

Ağırlık

2485* kg/2560** kg

Hızlanma 0-100 km/sa (sn)

4,5 sn

Maksimum hız

220 km/sa***240 km/s*** (Driver’s Package)

*Sürücü hariç sürüşe hazır boş ağırlık DIN;

**Sürücü dâhil (75 kg) sürüşe hazır boş ağırlık EG;

*** elektronik olarak sınırlandırılmış