02
Ekim
2018
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz A-Serisi Sedan

Mercedes-Benz, 1997 yılında A-Serisi ile kompakt sınıfa giriş yaptı. A-Serisi yıllar içerisinde başlı başına bir model ailesine dönüşürken, şirket o tarihten bu yana 6 milyon adet kompakt sınıf araç sattı. Marka, ailenin 7. üyesi olan A-Serisi Sedan ile ürün gamını genişletmeye devam ediyor. Sadece Mercedes-Benz’in kompakt sınıftaki ürün gamını genişletmekle kalmayan A-Serisi Sedan, aynı zamanda C-, E- ve S-Serisi modellerini de tamamlıyor. Yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan, premium kompakt sedan sınıfının standartlarını yeniden belirliyor. Arka koltuk baş mesafesiyle sınıfının en iyi değerini sunan otomobil aynı zamanda bilinen ve beğenilen A-Serisi niteliklerini de bünyesinde barındırıyor; yüksek verimlilik seviyesine sahip benzinli ve dizel motorlar, S-Serisi’nden transfer edilen sürüş destek sistemlerinin de katkısıyla yüksek güvenlik seviyesi, sezgisel kullanıma imkân tanıyan ve aynı zamanda öğrenme yeteneğine sahip MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi ve eğlence sistemi bunlardan bazılarını oluşturuyor.

Kendinden emin sportif ve modern tasarım

Yeni A-Serisi Sedan, yeni nesil Mercedes-Benz modellerinin tasarım diline sadık bir görünüm sergiliyor. Kısa ön ve arka uzantılarının da katkısıyla A-Serisi Sedan dinamik sportif karakterli bir kompakt sedan gövde oranları sunuyor. Markanın karakteristik tasarım unsurlarından biri olan uzun motor kaputunu ince tasarımlı farlar ve yine markanın karakteristik ön ızgarası tamamlıyor. Olabildiğince geride konumlandırılan yaşam alanı ve kısa bagaj kapağı uzantısı, dört kapılı sedanın dinamik görünümünü destekliyor. Kaslı omuz çizgisi ve yan gövdedeki hareketlilik, güçlü ve dinamik görünüme katkı sağlıyor. Yan aynalar araç gövdesinde yer buluyor. İki parçalı arka aydınlatma grubu daha geniş bir görünüm sunarken A-Serisi Sedan’ın dinamizmini destekliyor.

Yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan 4.549 mm uzunluğa, 1.796 mm genişliğe, 1.446 mm yüksekliğe ve 2.729 mm dingil mesafesine sahip. Söz konusu boyutlar geniş bir yaşam alanı ve 420 litrelik bir bagaj kullanımı sunuyor. 1.024/944 mm ön/arka baş mesafesi, 1.457/1.446 mm ön/arka dirsek mesafesi, 1.400/1.372 mm ön/arka omuz mesafesi ve 1.062/861 mm ön/arka bacak mesafesi değerleri sürücü ve beraberindeki yolcuların rahat yolculuk etmesine imkân tanıyor. Sadece omuz, dirsek ve baş mesafesiyle ortalamanın üzerinde değerler sunmakla kalmayan A-Serisi Sedan; 944 mm ile sınıfının en iyi arka koltuk baş mesafesi veya arka koltuklara geçiş kolaylığı gibi üstün özelliklerle aynı zamanda kullanım kolaylığı da sunuyor. 420 litre hacimli bagaj, 950 mm genişliğe ve 462 mm kilit ile arka cam alt kenarı arası mesafesiyle geniş bir yükleme girişi sunuyor.

Üstün aerodinamik yapı

Yeni A-Serisi Sedan uzun arka kısmının avantajını kullanarak A-Serisi’nin 0,25 Cd’lik rüzgar sürtünme katsayısını daha da aşağıya çekiyor. 0,22 Cd’lik rüzgar sürtünme katsayısı ve 2,19 m2’lik ön alan değeriyle yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan dünyanın en düşük değerine imza atıyor ve böylece CLA Coupé’nin dünya rekoruna eşlik ediyor.

Optimize edilen hava akımları yakıt tüketimini düşürürken, kapsamlı hesaplamalar, CAE simülasyonları ve rüzgar tüneli ölçümleri sayesinde diğer birçok detayın da optimize edildiği görülüyor. Ön far çevresinin karoser parçalarıyla kusursuz birleşimi gibi otomobilin burun bölgesindeki iyileştirmeler kadar motor, gövde altı ve arka aks parçaları da dahil olmak üzere otomobilin altının kaplanması da aerodinamik optimizasyona katkı sağlıyor. Lastiklerdeki hava akımını iyileştirmek için ön ve arka lastik spoylerleri de optimize edilirken, jant ve lastiklerde de aerodinamik çözümlere yer veriliyor. İsteğe bağlı olarak motor bölgesindeki hava akımını azaltan ve ön ızgaranın arkasına yerleştirilen iki parça bir panjur sistemi sunuluyor.

Biri dizel diğeri benzinli iki motor seçeneği

Yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan ilk etapta biri dizel ve diğeri benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle donatılıyor. Benzinli cephesinde 163 BG (120 kW) ve 250 Nm tork üreten ve çift kavramalı 7G-DCT ile kombine edilen A 200 (karma yakıt tüketimi 5,4-5,2 lt/100 km, karma CO2 emisyon salınımı 124-119 gr/km) devreye giriyor. Dizelde ise 116 BG (85 kW) ve 260 Nm tork üreten motor ve çift kavramalı 7G-DCT ile donatılan A 180 d (karma yakıt tüketimi 4,3-4,0 lt/100 km, karma CO2 emisyon salınımı 113-107 gr/km) sunuluyor.

Konfordan ödün vermeyen atak sürüş özellikleri

Yeni A-Serisi Sedan, motor seçeneğine ve sürücünün tercihine bağlı olarak farklı yürüyen aksam alternatifleriyle donatılıyor. Jant seçenekleri 16 inç ile başlıyor ve 19 inç’e kadar uzanıyor. Ön aksta McPherson tipi bağımsız ve arka aksta ise ağırlık avantajına sahip yarı bağımsız bir aks görev yapıyor. Daha güçlü motor seçeneklerinde ve 4MATIC ile donatılan versiyonlarda ayarlı amortisörler veya daha büyük jantlı versiyonlarda dört kollu bağımsız bir süspansiyon devreye giriyor.

Hayatı kolaylaştıran zengin standart donanım

Mercedes-Benz A-Serisi Sedan zengin bir standart donanım seviyesiyle yollara çıkıyor. Baz donanımda bile dokunmatik ekranlı yeni bilgi ve eğlence sistemi MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ve Aktif Fren Yardımcısı ile Aktif Şerit Takip Yardımcısı da dâhil en güncel sürüş yardım sistemleri standart olarak sunuluyor. Style ve AMG donanım paketleriyle sunulan A-Serisi Sedan, bunun dışında Gece Paketi ve farklı özel donanımlarla kişiselleştirilebiliyor. Örneğin arka tamponun altına ayağın uzatılmasıyla bagaj kapağının otomatik olarak açılmasını sağlayan Hands-free-access, eller serbest bagaj açma fonksiyonu’na sahip KEYLESS-GO konfor paketi, söz konusu özel donanımlardan sadece biri.

İç mekanda başlayan devrim

Yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan’ın iç mekanı modern kavramını yeniden tanımlıyor. Mercedes-Benz yenilikçi iç mekan yaklaşımıyla kompakt sınıfta devrim niteliği taşıyor. İç mekan tasarımı gösterge paneli ile başlıyor. Gösterge panelinin üzerini örten bir koruma bulunmadığı için gösterge panelinin gövdesi havada süzülüyor hissi veriyor. İsteğe bağlı olarak 64 renk seçeneği sunan ambiyans aydınlatması, havada süzülme etkisini daha da güçlendiriyor. Tamamen dijital gösterge paneli isteğe bağlı olarak sunulurken türbin görünümlü havalandırma çıkışları sportiflik vurgusunu arttırıyor. Yeni Mercedes-Benz A-Serisi Sedan’ın kokpit tasarımı; iki adet 7 inç’lik ekran, bir adet 7 inç ve bir adet 10,25 inç’lik ekran ve son olarak iki adet 10,25 inç’lik ekran olmak üzere üç farklı seçenek ile sunuluyor.

MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimiile benzersiz bir deneyim

Yeni A-Serisi, aynı zamanda Mercedes me connect için yeni bir dönemin başlangıcı olan yenilikçi bilgi ve eğlence sistemi MBUX - Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ile yollara çıkan ilk Mercedes-Benz modeli. MBUX, Yeni A-Serisi Sedan için de standart olarak sunuluyor. Yapay zeka özelliği ile gelen öğrenme yeteneği bu sistemi benzersiz kılıyor. Kişiselleştirilebilen MBUX, kendini kullanıcıya uyarlıyor ve böylece otomobil ile sürücü ve yolcular arasında duyusal bir bağ kuruyor. Donanım seviyesine bağlı olarak yüksek çözünürlüklü 10.25 inç, tamamen dijital gösterge paneli, standart olarak sunulan dokunmatik ekran ve günlük konuşma dilini anlayan, “Hey Mercedes” komutu ile etkinleşen sesli komut sistemi gibi özellikler devreye giriyor. MBUX, dokunmatik ekran, isteğe bağlı olarak sunulan ve vites konsoluna entegre edilen dokunmatik kumanda paneli ve direksiyon üzerindeki Dokunmatik Kontrol Düğmeleri olmak üzere üç farklı arayüz üzerinden kumanda ediliyor. Ayrıca ön camda sanal gösterge paneli de sunuluyor.

Yeni bilgi ve eğlence sistemi MBUX ile birlikte araç konumunu bulma veya park halindeki araca çarpılması veya aracın çekilmesi halinde haber verme gibi yeni ve daha da iyileştirilmiş Mercedes me connect hizmetleri devreye giriyor. Mercedes me uygulaması, kolay erişim için ikon olarak ekranda konumlandırılabiliyor ve diğer temel uygulamalar gibi ana ekranda düzenlenebiliyor.

Üstün aktif güvenlik donanımları ve pasif güvenlik önlemleri

Bünyesinde S-Serisi’nden transfer edilen bazı özellikler de barındıran A-Serisi, en güncel sürüş yardım sistemleri ile sınıfının en yüksek aktif güvenlik seviyesini sunuyor. Gelişmiş radar ve kamera sistemleri sürüş yönünü 500 metreye kadar tararken, A-Serisi ilk defa kısmen otonom sürüş gerçekleştirebiliyor. Harita ve navigasyon verilerini sürüş yardım sistemlerinde kullanan A-Serisi DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı ile sadece öndeki aracı takip etmekle kalmıyor, aynı zamanda araç hızını sürüş yönündeki viraj veya kavşaklara uyarlayabiliyor. Aktif Fren Yardımcısı ve Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı gibi sistemler de sürüş güvenliğini tesis etmeye yardımcı oluyor.

Yeni A-Serisi’nde standart olarak sunulan Aktif Fren Yardımcısı, yavaş ilerleyen, durmak üzere olan ve duran araçlar dışında yoldan karşıya geçen yaya veya bisikletlilerle olası çarpışmanın şiddetini azaltıyor veya tamamen önlüyor. Yine standart olarak sunulan Aktif Şerit Takip Yardımcısı, 60 ile 200 km/s arasındaki sürüşlerde aracın kontrolsüz bir şekilde içinde bulunduğu şeridin dışına çıkması halinde titreşimle sürücüyü uyarıyor ve aracın şeritten çıkmaya devam etmesi halinde tek taraflı olarak fren müdahalesinde bulunuyor ve aracı tekrar şeridine döndürüyor. PRE-SAFE® PLUS olası bir arkadan çarpmayı algılayarak fren sistemini etkinleştiriyor ve çarpışmanın şiddetiyle aracın ileriye fırlayıp başka bir araca veya nesneye çarpmasını önlüyor.

Yeni A-Serisi yeni Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde (TFS) geliştirilen ilk Mercedes-Benz modeli. Otomobilin geliştirilmesi aşamasında gerçek trafik kazalarından elde edilen bilgi, birikim ve deneyim kullanıldı. Karoseriye ait her bir yapı elemanı; geometri, malzeme kalınlığı, bağlantı teknolojisi; dayanımlı ve yüksek dayanımlı olmak üzere malzeme kalitesi göz önünde bulundurularak geliştirildi. Karoser güvenliğinin temelini sağlam kabin oluşturuyor. Yüksek dayanımlı ve preslenerek sertleştirilmiş çeliklerle desteklenen yapı, önden, yandan ve arkadan gelen darbelerde yüksek güvenlik seviyesi sunuyor.

Güç sınırlandırmalı üç nokta emniyet kemerleri ile birlikte sürücü diz hava yastığı dâhil kapsamlı hava yastığı donanımı, sürücü ve beraberindeki yolcuların güvenliğini destekliyor. Rakiplerin çoğunun aksine cam hava yastığı A sütununu da kaplayarak daha da güvenli bir koruma alanı sağlıyor. Ön koltuklarda standart olarak sunulan yan hava yastıkları arka koltuklarda isteğe bağlı olarak sunuluyor.