Istanbul,
02
Ekim
2018
|
00:00
Europe/Istanbul

Mercedes-Benz B-Serisi

Kendinden emin, sportif görünüm

Yeni Mercedes-Benz B-Serisi yerini aldığı önceki nesil ile kıyaslandığında daha dinamik ve sportif bir karakterle yollara çıkıyor. Atak sürüş özellikleri ile yeni B-Serisi, önceki nesline göre daha konforlu bir yaşam alanı sunarken, özgün tasarımlı iç mekânı ise yüksek kalite algısıyla benzersiz bir deneyim vadediyor. Öğrenme yeteneğine sahip bilgi ve eğlence sistemi MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), sezgisel kullanıcı arayüzü, kusursuz grafikler, “Hey Mercedes” sesli komut sistemi, standart olarak sunulan dokunmatik ekran ile yenilikçi bir deneyime öncülük ediyor. S-Serisi’nden bazı özellikler de barındıran yeni B-Serisi, en güncel sürüş yardım sistemleri ile sınıfının en yüksek aktif güvenlik seviyesini sunuyor. Daha geniş iç mekân, yüksek verimlilik seviyesine sahip motorlar ile Yeni Mercedes-Benz B-Serisi sınıfının standartlarını tamamen yeni bir boyuta taşıyor.

Tasarımcıları yeni Mercedes-Benz B-Serisi’ni geliştirirken, onu kompakt MPV segmentinin dışına çıkarmayı hedefledi. Kısa ön ve arka uzantılara sahip gövde 2.729 mm dingil mesafesi, eğimli tavan çizgisi ve 16 inç ile 19 inç arasında değişen jantlarıyla yeni B-Serisi, son derece dinamik ve sportif bir karakter ortaya koyuyor. Akıcı bir şekilde A sütunu ile birleşen dinamik tasarımlı ön bölüm kadar kaslı omuz çizgisi de B-Serisi’nin sportif karakterini destekliyor. Standart olarak özgün LED gündüz farlarına sahip tam LED ön farlar sunuluyor. İsteğe bağlı olarak sunulan ve yol şartlarına göre aydınlatma gücünü otomatik olarak ayarlayan MULTIBEAM LED ön farlar sportif görünümü daha da güçlendiriyor. İki parça arka aydınlatma grubu, arka tamponun alt kısmını dolduran siyah difüzör görünümlü eklenti ve krom kaplamalı süslemeyle birlikte daha geniş ve olgun bir görünümü beraberinde getiriyor. Büyük tavan spoyleri ve arka camın yan tarafındaki parlak siyah spoyler sportif görünümü desteklerken aerodinamiğe katkı sağlıyor.

Yeni B-Serisi 0,24 Cd’lik (önceki nesil 0,25 Cd) rüzgar sürtünme katsayısıyla son derece aerodinamik bir yapı sergiliyor. Alçak tavan çizgisinin de katkısıyla azalan ön alan değeri sayesinde yeni B-Serisi sınıfının en iyi değerine imza atıyor. Optimize edilen detaylar sayesinde rüzgar sesi azaltılırken yeni B-Serisi, çok daha sessiz ve dingin bir sürüş sunuyor. İyileştirilen oturma geometrisi ve alçalan omuz çizgisi sayesinde alan hissi artarken A-Serisi’ne kıyasla 90 mm daha yüksekte oturan sürücü çevreye hâkim bir sürüşün keyfini çıkartabiliyor.

Kaliteli, kullanışlı ve geniş yaşam alanı

Yeni B-Serisi’nin kaliteli malzemelerle donatılan şık tasarımlı iç mekânı, yapısal olarak kardeşi A-Serisi ile ortaklık gösteriyor. Yine A-Serisi’nde olduğu gibi B-Serisi’nde de yeni nesil tamamen dijital gösterge paneli; iki adet 7 inçlik ekran, bir adet 7 inçlik ve bir adet 10,25 inçlik ekran ve son olarak iki adet 10,25 inçlik ekran olmak üzere üç farklı seçenek ile sunuluyor.

Kokpite entegre edilen beş adet yuvarlak havalandırma çıkışları malzeme kalitesiyle dikkat çekerken aynı zamanda sportif bir görünüm de sunuyor. Orta konsol dokunmatik yüzeyli bir kumanda paneline ev sahipliği yapıyor. E-Serisi’nde olduğu gibi bu panel, parlak siyah bir görünümle kabin içindeki genel kalite algısını destekliyor. Bu sınıfta tek olan 64 renk seçeneğine sahip ambiyans aydınlatması ruh hali de dahil olmak üzere iç mekânı kişiselleştirmeye yardımcı oluyor.

Bugüne kadar daha üst sınıf araçlarda kullanıma sunulan havalandırmalı ve masaj fonksiyonlu koltuklar yeni B-Serisi’nde isteğe bağlı donanım olarak sunuluyor. Söz konusu donanımla oturma konforu daha da arttırılabiliyor. Yeni ENERGIZING koltuk sistemi vücudu destekleme noktasında ortopedik bir çözüm sunuyor. Düzenlik olarak oturma minderi ve koltuk sırtlığının açısını ayarlayan sistem, vücudu destekleyerek ortopedik açıdan mümkün olan en iyi oturma pozisyonunu oluşturuyor. Bu özellik, elektrikli ve hafızalı koltuklarla birlikte sunuluyor. Daha alçak konumlandırılan koltuklar daha rahat bir oturma pozisyonu sunuyor. Genişliği artan otomobil 1.456 mm (+33 mm) ön koltuk diresek mesafesiyle orta sınıf boyutlarına ulaşıyor. Hareketli ayarlanabilir koltuklar sayesinde kabin içi kullanım amacına göre şekillendirilebiliyor. Arka koltuk sırtlığı standart olarak 40:20:40 oranında üç parça halinde katlanabiliyor.

Ayarlanabilir bagaj zemini sayesinde koltukların katlanmasıyla bagaj hacmi 1.540 litreye kadar çıkıyor. Yine 2019 yılı ortalarında isteğe bağlı donanım olarak sunulacak olan katlanabilir ön yolcu koltuğu ile daha da uzun nesneler taşınabiliyor. İsteğe bağlı olarak sunulan EASY-PACK donanımı sayesinde bagaj kapağı tek bir düğme dokunuşu ile otomatik olarak açılıyor veya kapanıyor. Yine isteğe bağlı olarak sunulan HANDS-FREE ACCESS eller serbest bagaj açma fonksiyonu sayesinde bagaj kapağını açmak için bir ayak hareketi yapmak yeterli oluyor.

MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ile benzersiz bir deneyim

A-Serisi’nden sonra B-Serisi de yeni bilgi ve eğlence sistemi MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ile yollara çıkıyor. MBUX, Mercedes me connect için yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor. Yapay zekâ özelliği ile gelen öğrenme yeteneği bu sistemi benzersiz kılıyor. Kişiselleştirilebilen MBUX, kendini kullanıcıya uyarlıyor ve böylece otomobil ile sürücü ve yolcular arasında duyusal bir bağ kuruyor.

Standart olarak sunulan dokunmatik ekran ve donanım seviyesine bağlı olarak sunulan yüksek çözünürlüklü tamamen dijital gösterge paneli ve “Hey Mercedes” komutu ile etkinleşen ve günlük konuşma dilini anlayan akıllı sesli komut sistemi gibi özellikler yolculukları keyfe dönüştürüyor. MBUX, dokunmatik ekran, isteğe bağlı olarak sunulan ve orta konsola entegre edilen dokunmatik kumanda paneli ve direksiyon üzerindeki dokunmatik kontrol düğmeleri olmak üzere üç farklı arayüz üzerinden kumanda ediliyor. Ayrıca ön camda sanal gösterge paneli de sunuluyor.

Intelligent Drive (Akıllı Sürüş) ile üstün sürüş yardım sistemleri

Bünyesinde S-Serisi’nden transfer edilen bazı özellikler de barındıran B-Serisi, en güncel sürüş yardım sistemleri ile sınıfının en yüksek aktif güvenlik seviyesini sunuyor. Gelişmiş radar ve kamera sistemleri sürüş yönünü 500 metreye kadar tararken, B-Serisi ilk defa kısmen otonom sürüş gerçekleştirebiliyor. Harita ve navigasyon verilerini sürüş destek yardım sistemlerinde kullanan B-Serisi DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı ile sadece öndeki aracı takip etmekle kalmıyor, aynı zamanda araç hızını sürüş yönündeki viraj veya kavşaklara uyarlayabiliyor. Aktif Acil Durum Fren Yardımcısı ve Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı gibi sistemler de sürüş güvenliğini tesis etmeye yardımcı oluyor. Yeni B-Serisi’nde standart olarak sunulan Aktif Fren Yardımcısı, yavaş ilerleyen, durmak üzere olan ve duran araçlar dışında yoldan karşıya geçen yaya veya bisikletlilerle olası çarpışmanın şiddetini azaltıyor veya tamamen önlüyor.

Yeni B-Serisi de Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde (TFS) geliştirildi. Otomobilin geliştirilmesi aşamasında gerçek trafik kazalarından elde edilen bilgi birikim ve deneyim kullanıldı. Karosere ait her biri yapı elemanı; geometri, malzeme kalınlığı, bağlantı teknolojisi ve dayanımlı ve yüksek dayanımlı olmak üzere malzeme kalitesi göz önünde bulundurularak geliştirildi. Karoser güvenliğinin temelini sağlam kabin oluşturuyor. Yüksek dayanımlı ve preslenerek sertleştirilmiş çeliklerle desteklenen yapı önden, yandan ve arkadan gelen darbelerde yüksek güvenlik seviyesi sunuyor. Üç nokta emniyet kemerleri ile birlikte sürücü diz hava yastığı dahil kapsamlı hava yastığı donanımı sürücü ve beraberindeki yolcuların güvenliğini destekliyor. Ön koltuklarda standart olarak sunulan yan hava yastıkları arka koltuklarda isteğe bağlı olarak sunuluyor.

Yüksek verimlilik seviyesine sahip yeni motorlar

Yeni B-Serisi her biri Euro 6d-TEMP emisyon normunu karşılayan yüksek verimlilik seviyesine sahip yeni motorlarla yollara çıkıyor. İlk etapta üçü dizel ve ikisi benzinli beş farklı motor seçeneği sunuluyor.

Benzinli cephesinde giriş seviyesini M 282 koldu 1,33 litre hacimli motoruyla B 180 oluştururken, bir üst basamakta aynı motorun daha güçlü versiyonuyla yollara çıkan B 200 yer alıyor. Bu motor silindir kapatma özelliği, Delta formunda silindir kafaları ve benzin partikül filtresiyle dikkat çekiyor. Motorun her iki güç versiyonu da 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzımanla donatılıyor. Dizel cephesini oluşturan B 180 d de 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine ediliyor.

Yeni B-Serisi ilk etapta sadece çift kavramalı otomatik şanzımanlarla sunulacak. Küçük hacimli motorlarda 7G-DCT kullanılmaya devam ederken 2,0 litre dizel motorda sunulan 8G-DCT yeni bir şanzıman olarak sunuluyor. İlerleyen dönemlerde ilave motor seçenekleri ve dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ile ürün gamı daha da genişleyecek.

Yeni Mercedes-Benz B-Serisi satış başlangıcıyla birlikte aşağıdaki motor seçenekleriyle sunulacak.

  • B 180 (136 BG/100 kW, 200 Nm) 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman ile; karma yakıt tüketimi 5,6‑5,4 lt/100 km,karma CO2 emisyon salınımı 128-124 gr/km)[1]
  • B 200 (163 BG/120 kW, 250 Nm) 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman ile; karma yakıt tüketimi 5,6-5,4 lt/100 km,karma CO2 emisyon salınımı 129-124 gr/km)1
  • B 180 d (116 BG/85 kW, 260 Nm) 7G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman ile; karma yakıt tüketimi 4,4-4,01tl/100 km,karma CO2 emisyon salınımı 115-109 gr/km)1
  • B 200 d (150 BG/110 kW, 320 Nm) 8G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman ile karma yakıt tüketimi 4,5-4,2lt/100 km,karma CO2 emisyon salınımı 119-112 gr/km)[2]
  • B 220 d (190 BG/140 kW, 400 Nm) 8G-DCT çift kavramalı otomatik şanzıman ile; karma yakıt tüketimi 4,5-4,4 lt/100 km,karma CO2 emisyon salınımı 119-116 gr/km)2.

Teknik özellikler

 

 

(M 282)B 200

7G-DCT

(OM 654q)B 220 d

8G-DCT

(OM 608)B 180 d

7G-DCT

Silindir

Adedi/düzeni

4/Sıralı

4/Sıralı

4/Sıralı

Silindir başına supap

Adedi

4

4

2

Motor hacmi

cc

1.332

1.951

1.461

Çap

mm

72,2

82

76

Strok

mm

81,4

92,4

80,5

Maksimum güç

BG/kW

163/120

190/140

116/85

 

d/d

5.500

3.800

4.000

Maksimum tork

Nm

250

400

260

 

d/d

1.620-4.000

1.600-2.400

1.750-2.750

Sıkıştırma oranı

 

10.6

15.5

15.1

Maksimum hız

km/s

223

234

200

Hızlanma 0-100 km/s

sn

8,2

7,2

10,7

Karma yakıt tüketimi (NEDC)

lt/100 km

5,6-5,4

4,5-4,4

4,4-4,1

CO2 misyon salınımı

gr/km

129-124

119-116

115-109

 

 

(M 282)B 180

7G-DCT

(OM 654q)B 200 d

8G-DCT

Silindir

Adedi/düzeni

4/Sıralı

4/Sıralı

Silindir başına supap

Adedi

4

4

Motor hacmi

cc

1.332

1.950

Çap

mm

72,2

82

Strok

mm

81,4

92,3

Maksimum güç

BG/kW

136/100

150/110

 

d/d

5.500

3.400-4.400

Maksimum tork

Nm

200

320

 

d/d

1.460

1.400-3.200

Sıkıştırma oranı

 

10.6

15.5

Maksimum hız

km/s

212

219

Hızlanma 0-100 km/s

sn

9,0

8,3

Karma yakıt tüketimi (NEDC)

lt/100 km

5,6-5,4

4,5-4,2

CO2 misyon salınımı

gr/km

128-124

119-112

Boyutlar

   

Yeni

B-Serisi

Eski

B-Serisi

Değişim

Dış boyutlar

 

 

 

Uzunluk

mm

4.419

4.393

+26

Genişlik

mm

1.796

1.786

+10

Genişlik (aynalar dahil)

mm

2.020

2.010

+10

Yükseklik

mm

1.562

1.566

-4

Dingil mesafesi

mm

2.729

2.699

+30

İz genişliği ön

mm

1.567

1.552

+15

İz genişliği arka

mm

1.547

1.549

-2

Dönüş çapı

m

11

11

0

İç boyutlar

 

 

 

Baş mesafesi ön

mm

1.052

1.047

+5

Baş mesafesi arka

mm

993

985

+8

Bacak mesafesi ön

mm

1.045

1.041

+4

Bacak mesafesi arka

mm

976

976

0

Bagaj alanı genişliği

mm

1.050

1.050

0

Bagaj kapasitesi VDA (Arka koltukların arkası, koltuk sırtlığı hizası)

lt

455

488

-33

Bagaj kapasitesi VDA (Ön koltukların arkası, koltuk sırtlığı hizası)

lt

1.100

1.065

+35

Bagaj kapasitesi maksimum

lt

1.540

1.547

-7

Dirsek mesafesi ön

mm

1.456

1.423

+33

Dirsek mesafesi arka

mm

1.446

1.446

0

Omuz mesafesi ön

mm

1.419

1.411

+8

Omuz mesafesi arka

mm

1.392

1.382

+10

[1] Yakıt tüketimi ve CO2 emisyon salınım değerleri için belirtilen değerler geçici olup, WLTP test yöntemine göre sertifikasyon işlemi için teknik servis tarafından belirlenmiş ve NEDC değerleri ile ilişkilendirilmiştir. AB tip onayı ve resmi rakamlara uygunluk belgesi henüz mevcut değildir. Belirtilen rakamlar ile resmi rakamlar arasında farklar olabilir.

[2] Belirtilen değerler belirlenen ölçüm yöntemine göre belirlenmiştir. Bunlar, Madde 2 No 1 Uygulama Tüzüğü (AB) 2017/1153’e göre “NEDC CO2 değerleri” olup yakıt tüketimi değerleri bu verilere göre hesaplanmıştır.