14
Eylül
2023
|
09:57
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz, Concept CLA Class ile yine standartları belirliyor

·        Dünya prömiyeri IAA Mobility’de gerçekleştirilen Concept CLA Class, yeni model ailesinin elektrikli deneyimini geliştiriyor.

·        VISION EQXX’ten transfer edilen teknolojinin üstün verimliliği öne çıkıyor.

·        750 kilometrenin (WLTP) üzerinde menzile ve yaklaşık 12 kWsa/100 km tüketim değerine sahip yeni Mercedes Modüler Mimari (MMA) üzerinde yükselen ilk araç.

·        Yüksek elektrik verimliliği ve 15 dakikada 400 kilometreye kadar menzil sağlayan 800 V hızlı şarj.

·        Düşük enerjili LED aydınlatma dahil animasyonlu yıldız deseni ile geniş cam tavan.

·        Yeni Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS), üst düzey kişiselleştirme, güvenlik, rahatlık ve otonom sürüş kolaylığı için süper bilgi işlem ve yapay zeka kullanıyor.

·        Mercedes-Benz Modüler Mimari (MMA), değer zincirindeki CO2'yi yüzde 40'tan fazla azaltıyor.

·        “1886’dan bu yana standartları belirliyor” temalı bütüncül pazarlama kampanyası IAA Mobility ile başlayarak dünyaya yayılıyor.

Almanya'nın Münih kentinde 5-10 Eylül tarihleri arasında düzenlenen IAA Mobility 2023'te “Defining Class” sloganı ile tanıtılan Mercedes-Benz Concept CLA Class, markanın hazırlıklarını sürdürdüğü yeni araç ailesi ile ilgili yaklaşımını ortaya koyuyor. Yeni bir elektrik ve dijital çağa girerken, şirketin uzun vadeli portföy stratejisinde, Concept CLA Class, şirketin estetik ve olağanüstü tasarım, uzun menzilli verimlilik, öncü inovasyon, sürdürülebilir malzemeler ve tamamen yeni işletim sistemi MB.OS ile “1886’dan beri standartları belirlediği” gibi sınıfının standartlarını yukarıya taşıma vizyonunu yansıtıyor. Yakında çıkacak olan Mercedes-Benz Modüler Mimari (MMA) platformunu kullanan Concept CLA Class'ın dış hatları ikonik tasarım ve dinamik performansı yansıtıyor. İç mekân ise elektrikli ve dijital gelecek dışında üstün konfor ve rahatlıkla müşteri deneyimine odaklanıyor.

Şirketin teknoloji liderliği MMA platformunun üstünlüğü ile kendini gösteriyor. Platform, 750 kilometrenin (WLTP) üzerinde menzil hedefliyor. Mercedes-Benz Modüler Mimari (MMA), farklı gövde tiplerini kapsayan dört araçlık bir aile için tasarlanan elektrik öncelikli bir platform. Bu platform aynı zamanda Mercedes-Benz elektrikli ürün gamının hızlandırılmasında önemli bir rol oynayacak. Elbette MMA platformundaki tüm araçlar, Mercedes-Benz'in “gerçek yaşam güvenliği” felsefesine uygun olarak geliştiriliyor.

Ayrıca yeni işletim sistemi “MB.OS”, VISION EQXX'in gelişmiş gerçek zamanlı grafikler içeren yenilikçi ekranından türetilen MBUX Superscreen aracılığıyla benzersiz bir kullanıcı arayüzü ve deneyiminin (UI/UX) temelini oluşturuyor. Concept CLA Class sürdürülebilir malzemelerin kullanımına odaklanıyor. Bu, CO2'si azaltılmış çelik ve alüminyumdan, sürdürülebilir bir şekilde üretilen deri döşemelere ve kâğıttan üretilen döşemelere kadar uzanıyor.

Mercedes-Benz Group Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius, Concept CLA Class’ın yeni ve tamamen elektrikli araçların öncüsü ve Mercedes-Benz dünyasına açılan kapı olduğunu söyleyerek “Tamamen yeni geliştirdiğimiz özel MMA platformumuzla, bu segmentteki seçeneklerimizi önemli ölçüde artıracağız. Bu modellerin tümü tek bir misyonu yerine getirmek üzere tasarlandı: Müşterilerin bu formatta bekleyebileceği her şeyi yeniden tanımlamak” dedi.

Elektrik verimliliği için tasarlanan MMA elektrikli güç-aktarma sistemi

Tamamen yeni, elektrikli Mercedes-Benz MMA platformu ile geliştirilen ilk otomobil olarak Concept CLA Class, seri üretim modelin yeni nesil elektrikli güç-aktarma teknolojisini gözler önüne seriyor. Tahmini 750 kilometrenin (WLTP) üzerinde menzili ile bu teknoloji sınıfının standartlarını belirliyor. Bu, yaklaşık 12 kWsa/100 km enerji tüketimi anlamına gelirken, Concept CLA Class yüksek verimliliğiyle öne çıkıyor. VISION EQXX’te bulunan ve şirket içinde geliştirilen güç-aktarma sistemi yüksek enerji yoğunluğuna sahip batarya ve verimli bir elektrikli güç-aktarma sistemiyle birleştirilen 800 V elektrik mimarisine dayanıyor. Concept CLA Class örneğinde sportif arkadan itiş olarak kullanılıyor olsa da, modüler yapı aynı zamanda dört tekerlekten çekişli uygulamalara da olanak tanıyor. Concept CLA Class ile ilk kez kullanılan yeni nesil güç-aktarma sistemi, farklı araç sınıflarında kullanılacak şekilde de ölçeklenebiliyor.

Yüksek voltajlı batarya

MMA platformu için geliştirilen yenilikçi batarya sistemi, müşterilerin iki farklı hücre kimyası arasından seçim yapabileceği modüler bir mimariye dayanıyor. Üst versiyon üstün enerji yoğunluğu için silikon oksit içerikli bir anot tasarıma sahip. Bu arada giriş seviyesi versiyon lityum-demir fosfat kullanımıyla segmente öncülük ediyor. Bataryanın kendisi küçük bir hacme sahip. Ayrıca bir ilk olarak hücre modülleri vida yerine yapıştırıcı ile sabitleniyor. Böylece sadece daha hafif bir yapı elde edilmiş olmuyor, aynı zamanda çarpışma güvenliği açısından son derece sağlam bir yapı elde ediliyor. Ayrıca 800 V teknolojisi, kompakt ve daha düşük soğutma gereksinimleriyle yüksek enerji dayanıklılığı da sağlıyor. Yüksek voltajlı versiyon 250 kW DC şarjı da mümkün kılıyor ve böylece 15 dakika şarj ile 400 kilometreye kadar menzil sağlıyor.

Mercedes-Benz Elektrikli Güç-Aktarma Ünitesi (MB.EDU)

Hafif, güçlü ve kompakt: Şirket içinde geliştirilen motor, transfer kutusu ve güç elektroniklerinden oluşan yüksek verimliliğe sahip yeni MB.EDU, modüler bir konsepte dayanıyor ve yeni standartlar belirliyor. Farklı model serilerinde farklı performans taleplerini karşılamak üzere tasarlanan yeni güç-aktarma sistemi ailenin de ilk örneği. 175 kW sürekli tahrikli senkron motor, iki oranlı bir transfer kutusu ile eşleşiyor. Yüksek performanslı güç elektroniği, motor ve transfer kutusu yönetimini tek bir işlemcide birleştiriyor ve üstün verimlilik için silikon karbür invertör içeriyor. Böylece 110 kg’ın altındaki ağırlığı ile MB.EDU, ileri seviyede entegrasyon kolaylığı sağlıyor. Ayrıca sistem, uzun mesafe sürüşlerinde bataryadan tekerleğe yüzde 93'e varan son derece yüksek enerji verimliliği ile kayıpları titizlikle minimuma indirerek sektörde ön sıralara yerleşiyor.

MMA elektrikli güç-aktarma sisteminde sürdürülebilirlik gelişmeleri

Mercedes-Benz Elektrikli Güç-Aktarma Ünitesindeki (MB.EDU) sabit mıknatıslı senkron motor, önceki nesillere göre önemli ölçüde daha düşük, yüzde 0'a yakın, nadir toprak elementleri oranına sahip. Yeni MMA elektrikli güç-aktarma sistemi bataryalar konusunda da net karbon nötr üretiminde önemli bir adım atıyor. Sadece hücre üretimi değil, aynı zamanda katot üretiminin de net karbon nötr olması hücrelerin karbon ayak izini yüzde 40 azaltıyor. Hammaddelerin üretiminde de yenilenebilir enerjinin kullanılmasıyla emisyon daha fazla azaltılacak.

Çift yönlü şarj

Concept CLA Class aynı zamanda elektrikli araçlar ile enerji şebekesi arasında ağ oluşturmanın geleceğine de bir bakış atıyor. Yazılım ve donanım tabanlı çift yönlü şarj hem kullanıcılar hem de enerji tedarikçileri için yeni potansiyeller yaratıyor. Araç, uyumlu bir çift yönlü DC şarj istasyonuna bağlandığında, örneğin daha sonra kullanmak üzere güneş enerjisini depolayabilen bir enerji depolama cihazına dönüşüyor. Dahası, Araçtan Eve (V2H) veya Araçtan Şebekeye (V2G) elektrik kaynağı olarak da hizmet ediyor.

V2H örneğinde, elektrik kesintisi durumunda yedek tedarik sağlıyor. V2G uygulamasında ise elektrik şebekesindeki voltaj dalgalanmalarını dengelemeye yardımcı oluyor ve uygun pazar koşullarında çevre dostu elektriğin ticaretini de içeriyor. Her durumda, akıllı çift yönlü şarj sistemi aracın kullanılmak istendiği zaman yeterli şarja sahip olmasını sağlıyor.

Tasarım – ikonik unsurlarla yeni bir bakış açısı

Concept CLA Class, yeni bir çağın başlangıcını ve markanın duyusal saflığa dayalı benzersiz tasarım dilinin sürekli gelişimindeki bir sonraki adımı simgeliyor. Araç, elektrik ve dijital çağ için yeniden tasarlanan, başlı başına ikon haline gelmiş tasarım öğelerini de içeren özgün ve dinamik bir görünüme sahip.

Dış tasarımında ışığın çarpıcı kullanımı, Mercedes-Benz takımyıldızındaki en parlak yıldız olma hedefini temsil ediyor. Aynı zamanda gelişmiş müşteri deneyimi ile elektrikliye geçiş ve dijitalleşmenin birleşimini ifade ediyor. Uzun aks mesafesi, kısa çıkıntılar, ince cam alanlar ve uzun gövde, yeni Mercedes-Benz araç ailesinin tasarım anlayışını yansıtıyor.

Mercedes-Benz tasarımcıları ikonik üç köşeli yıldızı duygusal bir aydınlatma motifi olarak kullanarak bu sembolün otomotivdeki ilerlemenin en kalıcı işareti olduğunu yeniden onaylıyor. Ön cepheden başlayarak ön ve arka çamurluk kemerlerinin üzerindeki ışık şeritleriyle yan hat boyunca devam ediyor. Geniş cam tavandaki aydınlatmalı ve hareketli yıldız deseni, dış görünüme ek bir çekicilik ve iç mekâna da rahatlatıcı bir etki katıyor. Ayrıca Mercedes-Benz’in özel defne tacı yeniden yorumlanarak iç döşemede çarpıcı detaylar oluşturuyor.

Detaylarıyla dış tasarım

Concept CLA Class'ın dinamik ön cephesi, köpekbalığı burnu ve özgün eksiz ızgara paneliyle öne çıkıyor. Ön cephe aydınlatmalı animasyonlu yıldız deseninin yanı sıra aydınlatmalı merkezi ikonik Mercedes-Benz yıldızı için bir tuval görevi görüyor. Ön ve arka kısmı saran ışık bantları, ışık kompozisyonuna üç boyut kazandırırken far kümelerini de sabitliyor. Bantlar, aydınlatılmadığında bile şık, aynalı krom görünüme sahip yenilikçi bir malzemeden üretiliyor. Gündüz ve gece farklı animasyonlu aydınlatma senaryoları dinamizm duygusunu güçlendiriyor. Ayrıca karşılama ve uğurlama gibi ek kişiselleştirme boyutu da sunuyorlar. Arkadaki aydınlatmalı Mercedes-Benz yıldızı da özgün bir görsel şölen oluşturuyor.

Concept CLA Class’ın sportif gövdesini ön ışık bandından güçlü arka kısma kadar uzanan atletik omuzlar vurguluyor. Cam alanlardaki krom uygulamalar genel dinamizme zarafet ve şıklık katıyor. Coupe tasarım görsel ağırlık merkezini göz hizasının altına çekiyor. Güçlü ve geniş çamurluk kemerleri özgün yıldız desenine sahip 21 inçlik jantları çevreliyor. Keskin GT çizgisi ve arka kısmın oranları silueti uzatırken, arka koltuk yolcularına daha fazla baş mesafesi sunuyor. Ayrıca uzun aks mesafesi de arka koltuk yolcularına daha fazla diz mesafesi sağlıyor.

Detaylarıyla iç tasarım

Analog ve dijitalin karışımı, segmente yeni bir tanım getiriyor. Concept CLA Class’ın ferah ve havadar iç mekânı estetik ve bir o kadar modern bir atmosfer sunuyor. İkonik unsurlar basit ama güçlü bir ifade oluşturuyor. İç mekân teknolojiden ilham alan minimalist bir zarafeti yansıtıyor. Bitkisel bazlı tabaklama maddeleri ile işlenen kâğıt kaplama ve Napa deri gibi yenilikçi malzemeler parlak yüzeylerle kontrast oluşturuyor. Geniş cam tavandan gelen doğal ışık iç mekanı doldururken gizli LED aydınlatmalarla detaylar vurgulanıyor.

Kullanıcı arayüzü

Concept CLA Class kullanıcı arayüzü ile yeni standartlar belirliyor. Yüksek verimli mini LED teknolojisine ve VISION EQXX’te kullanılan sürükleyici 3D grafiklere sahip MBUX Superscreen, tüm kokpit boyunca uzanıyor. Ayrıca, keskin yüksek çözünürlüklü grafikler ve sınıfının en iyi dijital özelliklerini bir araya getiren MBUX Superscreen iç tasarımın dinamik ve kişiselleştirilmiş bir özelliği haline geliyor.

Tek parça alüminyum gövde ileri teknoloji bir tasarımı yansıtıyor. Ekranın solunda ve sağında yer alan ikonik türbin benzeri sanal havalandırma delikleri dijital olarak görselleştiriliyor. Analog ve dijitalin benzersiz ve göz alıcı birleşimi, hiper-analog olarak bilinen bir sonraki evrimsel adımı temsil ediyor. Tanıdık ikonik form iklim kontrolü arayüzü olarak yeniden yorumlanırken sabit iç halka kabin sıcaklık ayarını gösteriyor. Dış analog halka, kontrol işlevi görmek üzere cam yüzeyden düzgün bir şekilde yukarı doğru çıkıyor ve ayarlamaları yapmak için döndürülüyor. Böylece dijitalden analog kullanıcı deneyimine geçiş oluşuyor. Fiziksel havalandırma kanalları ekranın arkasına gizleniyor ve aynı zamanda ortam aydınlatması kaynağı görevi de görüyor.

VISION EQXX’ten Concept CLA Class’a teknoloji transferi

Mühendisler, Mercedes-Benz'in geleceğe yönelik vizyonunu hayata geçirirken, bu sınıftaki araçlar için teknoloji standardını belirlemeye devam eden Mercedes-Benz VISION EQXX'ten yararlandı. Bunlar, LED MBUX Superscreen ile başlayarak elektrikli güç-aktarma sistemine ve termal verimlilik çözümlerinden hafif tasarıma, biyonik optimizasyona ve sürdürülebilir malzemelerin uygulanmasına kadar uzanıyor.

VISION EQXX teknoloji programı seri üretime aktarılacak ileri teknoloji ve çözümleri bünyesinde barındırıyor. Elektromotor, transfer kutusu ve güç elektroniğinden oluşan yeni nesil elektrikli güç-aktarma sistemi bunlardan biri. Güç elektroniğinde yeni nesil silisyum karbürler içeriyor. Ayrıca yüksek voltajlı batarya, yüksek enerji yoğunluğu için aynı çözümü kullanıyor. Mevcut otomotiv ısı pompalarına göre belirgin bir gelişme olarak VISION EQXX programından aktarılan gelişmiş ısı pompası, Concept CLA Class kabinini ısıtmak için ısıyı sadece aktarma organlarından değil aynı zamanda sıfırın altındaki sıcaklıklarda dış ortamdan da alıyor. Isı pompası, soğuk kış havalarında ek ısıtma kullanımını en aza indirerek elektrikli menzile katkı sağlıyor.

Mercedes-Benz'in dijital altyapısı MB.OS

Geleceğin Mercedes-Benz vizyonu, otomobili yeniden tanımlıyor ve onu bir ulaşım aracı, asistan veya refakatçi rolünün ötesine taşıyor. Onu bir eğlence ve oyun merkezi, bir üretkenlik bölgesi, özel bir alan, hatta bir sunucu ve enerji şebekesinin bir parçası, yaşamın ayrılmaz bir parçası haline getiriyor. Mercedes-Benz, yazılım odaklı inovasyonun tüm potansiyelini kullanarak bu vizyona ulaşmak için kendi MB.OS işletim sistemini geliştiriyor. Tescilli çipten buluta mimari, şirket için tamamen yeni bir yaklaşımı temsil ediyor ve gelecekteki araçlara da yön vermesi amaçlanıyor. MB.OS, donanım ve yazılımı ayırarak yazılım geliştirmeyi daha hızlı ve daha uyarlanabilir hale getiriyor.

MBUX Superscreen, gerçek zamanlı grafiklerle yeni bir kişiselleştirme düzeyi sunuyor

MB.OS, Mercedes-Benz araç deneyimini yazılım ve yapay zeka (AI) ile bir üst seviyeye taşıyor. Örneğin sadece araca değil aynı zamanda müşterinin bireysel tercihlerine göre uyarlanmış benzersiz bir UI/UX kullanıyor. Concept CLA Class’taki MBUX Superscreen’in gelişmiş üç ekranı ortam ışığı ve sesiyle birleşerek bu sınıfta daha önce görülmemiş sürükleyici bir lüks deneyimi sunuyor. Her üç ekran için çeşitli temalar gelişmiş bir kişiselleştirme sunarken, sanal asistan da bilgi ve önerilerle kullanıcıları destekliyor.

MBUX Superscreen, VISION EQXX'te olduğu gibi Unity Game Engine tarafından desteklenen gelişmiş gerçek zamanlı grafiklerle hayat buluyor. Gösterge ekranı, sürücü desteği dahil olmak üzere kullanıcı ihtiyaçlarına uyum sağlıyor. Akıllı sistem veriler dışında şekiller ve ışığı da iletişimde kullanarak sezgisel bir diyalog oluşturuyor. Bu sürücünün tüm bilgilere genel bir bakışa sahip olmasını sağlıyor. Kullanıcı maksimum menzil için sürüş tarzını optimize eden dinamik sanal kokpitten ilgi çekici noktalara ilişkin bilgiler içeren 3D navigasyona kadar ihtiyaç duyduğu her şeye istediği an ulaşabiliyor.

Kullanıcılar ayrıca sürükleyici dünyalarla kendi kişisel alanlarını da yaratabiliyor. Net ve canlı görüntüsüyle MBUX Superscreen araç içi bilgi-eğlence deneyimini tamamen farklı bir boyuta taşıyor. Eğlence, kaliteli üçüncü parti uygulamaların entegrasyonuyla sağlanıyor. Ayrıca, MBUX Collectibles özelliği, Mercedes-Benz küratörlüğündeki bir koleksiyondan seçim yapılarak özel bir sanat galerisi oluşturma olanağı da sunuyor. MB.OS ayrıca, sürüş esnasında üçüncü parti video yayını seçenekleriyle yolcunun daha iyi vakit geçirmesini sağlıyor. Göz izleme teknolojisi de dahil olmak üzere çok sayıda güvenlik katmanı, sürücünün dikkatinin dağılmasını önlüyor.

Concept CLA Class’ta LiDAR ile gelişmiş SAE Seviye 2 performansı

Mercedes-Benz, tüm araçlarında olduğu gibi Concept CLA Class’a da kazasız sürüş vizyonu ile yaklaşıyor. MMA platformu için geliştirilen sürüş destek ve güvenlik sistemleri bunu mümkün kılıyor. Örneğin, neredeyse tüm yol şartlarında kısmen otonom (SAE Seviye 2) sürüş yapabiliyor, farklı yollarda şerit değiştirirken sürücüye yardımcı oluyor, dar park alanlarına otomatik manevra yapıyor, çarpışmaları önlüyor ve şiddetini azaltıyor.

Gelecekteki SAE Seviye 2 uygulamaları da kentsel trafiğin karmaşıklığını ve güvenlik taleplerini karşılamak için LiDAR destekli algılama teknolojisi kullanacak. Güçlü sensörler, araçları farklı SAE Seviye 2 özellikleriyle donatma olanağı tanıyor. Araç satın alındıktan sonra bunları kablosuz güncellemelerle geliştirmek de mümkün olacak. Bu aynı zamanda Mercedes-Benz'in mevcut sistemleri sürekli olarak iyileştirebileceği ve böylece her zaman otomobillerinde en ileri teknolojileri sunabilmesi anlamına geliyor. MB.OS yazılımı ve bilgi işlem gücü, LiDAR sensörü ve hayati araç sistemleri için yedekler içeren kapsamlı bir sensör seti ile SAE Seviye 3 sistem yükseltmesine hazır oluyor.

Ambition 2039 vizyonu ile sürdürülebilirlik ve döngüsel çözümler

Mercedes-Benz, Ambition 2039 vizyonuyla hareket ediyor. Bu vizyon, 2039 yılında yeni araç filosunun tüm değer zincirinde net karbon nötr olmasını hedefliyor. Bu sadece tedarik zincirini kapsamıyor. Aynı zamanda şirketin ulaşımın geleceğinin sürdürülebilir olması gerektiği yönündeki strateji ve zihniyetini de içeriyor. Bu yaklaşım tamamen elektrikli olup, döngüsel ekonomi tarafından da destekleniyor. Elbette tüm bunlara Mercedes-Benz'in dünyanın en çok arzu edilen otomobillerini üretme hedefi merceğinden bakılıyor. MMA platformu, Ambition 2039'da belirlenen ilkelere bağlı tasarlanan ilk araç ailesinin temelini oluşturuyor. Önceki mimariye kıyasla tüm MMA filosundaki değer zinciri CO2 değeri yüzde 40'ın üzerinde azalıyor. Concept CLA Class bu yeni ailenin ilk üyesi olarak öne çıkıyor.

"1886'dan bu yana standartları belirliyor" – arzunun otomotivdeki referansı

Carl Benz'in 137 yıl önce otomobili icat ettiği günden bu yana Mercedes-Benz sürekli olarak standartları belirliyor. A Serisi’nden S Serisi’ne ve ötesine kadar şirketin vizyonu, otomobilin gelişimini başka hiçbir araç üreticisinin yapamadığı şekilde şekillendirmeye devam ediyor. Mercedes-Benz bu yılki IAA Mobility'de de bu öncü ruhu destekliyor. “1886’dan bu yana standartları belirliyor” teması, Münih'teki IAA Mobility ile başlayan ve daha sonra tüm dünyaya yayılacak olan küresel pazarlama kampanyasının omurgasını oluşturuyor. Bütüncül bir şekilde hazırlanan kampanya, 60 saniyelik bir marka filmi, Mercedes-Benz web sitesindeki sosyal medya içeriklerinin yanı sıra Münih ve Almanya'nın diğer şehirlerinde gerçekleştirilecek açık hava reklamlarından oluşuyor.