02
Ekim
2018
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz GLE

Yeni Mercedes-Benz GLE, birçok yenilik ve yeni teknoloji ile birlikte geliyor. Yeni nesil GLE’nin en önemli özelliklerden biri aktif süspansiyon sistemi olan E-ACTIVE BODY CONTROL. Yeni geliştirilen havalı süspansiyon sistemi, her bir tekerlekteki amortisörün birbirinden bağımsız şekilde kontrol edebilmesine imkân sağlarken, arazi koşullarında hem konfor hem de performansı eş zamanlı olarak arttırıyor. Yaşam alanı daha büyük ve daha konforlu bir yapıya sahip yeni GLE’de, isteğe bağlı olarak üçüncü koltuk sırası da alınabiliyor. Bilgi ve eğlence sistemi daha büyük ekranlarla dikkat çekerken, 720 x 240 piksel çözünürlüğe sahip sanal gösterge paneli ve el hareketlerini algılayarak kullanıcının talimatlarını yerine getiren MBUX – Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi gibi özellikler kullanım kolaylığını destekliyor. Heyecan uyandıran, güçlü bir görünüm sunmakla kalmayan dış tasarım aynı zamanda SUV segmentinin en iyi aerodinamik değerine sahip. 2019 yılının ilk aylarında satışa sunulacak bu yeni 4MATIC, tamamen yeni motorlarla donatılırken, asfalt yollarda üstün sürüş dinamikleri ve asfalt dışı yollarda son derece etkili bir performans sergiliyor. Yeni Mercedes-Benz GLE, ilerleyen dönemlerde oldukça uzun menzilli bir Plug‑in-Hibrit versiyonu ile ürün gamını tamamlayacak.

Heyecan uyandıran güçlü tasarım

Mercedes Benz GLE zarif detaylarla desteklenen güçlü tasarımıyla duyguları harekete geçiriyor. Gerekli alanlara odaklanan yalın tasarım anlayışında ileri teknoloji ile mükemmel işçilik harmanlanıyor, hem asfalt hem de asfalt dışı yollar yeni GLE’nin tasarımıyla müşterilere modern lüksü vaat ediyor. Yeni GLE, uzun dingil mesafesi, kısa ön ve arka uzantıları ve aerodinamik tasarlanmış jantlarıyla her türlü arazide kendini evinde gibi hissedeceği ve mükemmel bir performans sunacağı mesajını veriyor. Markanın güncel tasarım dilini takip eden bu araç, köşe ve kıvrımlar yerine akıcı çizgiler ve kıvrımlarla yalın bir görsel şölen sunuyor.

Yeni Mercedes-Benz GLE; dik konumlandırılan ön ızgara, krom alt koruma ve iki adet güç oluğuna sahip motor kaputu ile güçlü ve kaslı bir görünüm sergiliyor. Bu güçlü görünüm gece ve gündüz sürüşlerinde özgün bir görünüm sunan farlarla destekleniyor. 650 metreden daha uzun bir mesafeyi aydınlatan ULTRA RANGE uzun menzilli far özelliğine sahip olan MULTIBEAM LED teknoloji farlar yasaların izin verdiği maksimum aydınlatma gücünü kullanıma sunuyor. Yandan bakıldığında aracın karakteristik kalın C sütunu ve kaslı yapısı ile güçlü bir görünüm sergilerken 18 inç ile 22 inç arasındaki jantlar bu görünümü destekliyor. SUV’lara özgü karakteristiği tavan rayları ve isteğe bağlı olarak sunulan aydınlatmalı yan basamaklar tamamlarken, camları çevreleyen krom çıtalar kalite algısını yükseltiyor.

Aerodinamik: Sınıfının en iyi rüzgâr sürtünme katsayısı

Yerini aldığı modelin (0,32 Cd) aerodinamik verimliliğini daha da geliştiren Yeni Mercedes-Benz GLE, 0,29 Cd’den başlayan rüzgâr sürtünme katsayısı ile sınıfının en iyi aerodinamik verimliliğini sunuyor. Optimize edilen hava akımları yakıt tüketimini düşürüyor. Kapsamlı hesaplamalar, CAE simülasyonları ve rüzgâr tüneli ölçümleri sayesinde birçok detay optimize edildi. AIRPANEL olarak adlandırılan ve ön ızgaranın arkasında bulunan iki parça kapak, ön ve arka lastiklerin önündeki lastik spoylerleri, tasarımı optimize edilen yan aynalar, D sütunundaki hava akımlarını iyileştiren yan spoyler, özel tasarımlı arka aydınlatma grubu, gövde altı ve arka aks parçaları da dahil olmak üzere otomobilin alt kaplaması ve aerodinamik açıdan optimize edilen jant ve lastikler aerodinamik verimliliği arttırmaya yardımcı oluyor.

Lüks ve şık iç mekân tasarımı

Yeni Mercedes-Benz GLE’nin lüks ve şık iç mekân mimarisi, kaba hatlara sahip bir SUV görünümden çok lüks ve zarif bir Mercedes-Benz otomobili görünümü sergiliyor. Yenilikçi gösterge paneli iç mekânda ilk dikkat çeken özelliklerden biri oluyor. Yüksekte konumlandırılan ve orta konsolda arazi araçlarının ortak tasarım unsurlarından olan ve ele iyi oturan iki adet tutunma yeri bulunuyor. Yüksek kullanım ergonomisi sağlamakla kalmayan deri yüzeyler aynı zamanda lüks bir görünüm de sunuyor. Yeni GLE’nin tamamiyle yenilenen, sezgisel ve işitsel geri bildirimle çalışan kumanda elemanları, gerek konumları gerekse tasarımlarıyla kullanım ergonomisini destekliyor ve malzeme kalitesi kadar işçilikte de detaylara verilen özeni yansıtıyor.

Geniş yaşam alanı ve opsiyonel üçüncü koltuk sırası

Yeni Mercedes-Benz GLE’nin dingil mesafesi, yerini aldığı öncüsüne oranla 80 mm artış ile 2.995 mm’ye ulaşıyor. Artan dingil mesafesi, özellikle arka koltuk yolcularına çok daha geniş bir yaşam alanı olarak yansıyor. İkinci koltuk sırasındaki diz mesafesi 69 mm artışla 1.045 mm’ye ulaşıyor. Standart olarak sunulan ve 40:20:40 oranında katlanan sabit arka koltuklarla baş mesafesi 33 mm artış ile 1.025 mm’ye ulaşıyor. Daha dik tasarlanan A sütunu sayesinde sürücü ve ön yolcunun alan hissi ferahlarken ön koltuklara erişim rahatlıyor.

Artan boyutlar bagaj hacmine de olumlu yansıyor ve 825 litrelik bagaj arka koltukların katlanmasıyla 2.055 litreye ulaşırken, 72 milimetre genişleyen yükleme ağzı ile önemli ölçüde yükleme kolaylığı sağlıyor. Özel olarak geliştirilen sabitleme ve koruma ekipmanları fonksiyonelliği desteklerken, havalı süspansiyon AIRMATIC sayesinde 40 mm kadar alçalabilen arka kısım yükleme ve boşaltma işlemlerini kolaylaştırıyor.

ENERGIZING ile daha konforlu sürüşler

ENERGIZING konfor sistemi, otomobil içerisindeki konfor fonksiyonlarını birbirine bağlıyor ve aydınlatma, müzik dışında masaj fonksiyonlarını da kullanarak farklı konfor programları sunuyor. Yeni bir özellik olarak sunulan ENERGIZING COACH, belirli algoritmaları kullanarak o anki duruma veya kullanıcının talebine göre program öneriyor. Uyumlu bir Garmin® Wearable ile bu önerme, stres veya uyku durumuna bağlı olarak da uyarlanabiliyor. Sistem, gergin veya monoton sürüş koşullarında sürücünün kendisini iyi hissetmesini sağlıyor.

İç mekân asistanıyla desteklenen MBUX

Yeni GLE en güncel bilgi ve eğlence sistemi MBUX - Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ile donatılıyor. İlk kez A-Serisi’nde kullanıma sunulan MBUX ile karşılaştırıldığında, bir araya geldiklerinde geniş ekran görünümünü oluşturan iki adet 12,3 inçlik ekran devreye giriyor. Büyük ekranlı tasarım sayesinde göstergeler ve içerikler rahatlıkla okunabiliyor, çeşitli grafik ve canlandırmalar ile okunabilirlik ve kullanım kolaylığı arttırılıyor. Kullanıcı isteğine ve moduna göre ekran stili belirlenebilirken; Modern Classic, Sport, Progressive ve Dezent olmak üzere dört seçenekten biri seçilebiliyor.

MBUX’un genel kullanım özellikleri daha da geliştirilirken menü tasarımları ve kullanım asistanı optimize ediliyor. Yeni Mercedes-Benz GLE’de sunulan yeni MBUX, yaklaşık 40 yeni fonksiyona sahip. Bunlardan bazıları; offroad sürüş programları desteği, ön cam sanal gösterge paneli ve gösterge panelinde ilave yanal veya dikey eğim gibi offroad kullanımına yönelik göstergeler, ENERGIZING COACH, kullanıcı odaklı uyarlanabilir sürücü koltuğu, geliştirilmiş online fonksiyonlar ve bölgelere has, özel uygulamalar da dahil olmak üzere daha geniş uygulama seçenekleri bulunuyor.

MBUX - Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi sisteminin en önemli özelliklerinden biri olarak öğrenme yeteneği öne çıkıyor. Sistem, yapay zekâ sayesinde kullanıcının bir sonraki hareketini ezberleyebiliyor. Örneğin; kullanıcı haftanın belirli gününde iş çıkışı belirli bir kişiyi arama alışkanlığına sahipse ilgili kişinin telefon numarası öneri olarak ekranda gösteriliyor. Eğer kullanıcı, belirli bir saatte haberleri dinlemek için belirli bir radyo frekansını dinliyorsa sistem bunu da sürücüye önerme şeklinde hatırlatıyor.

EQ Boost ile desteklenen sıralı altı silindirli motoruyla GLE 450 4MATIC

Yeni Mercedes-Benz GLE ilk etapta yeni sıralı altı silindirli benzinli motorla satışa sunulurken, Dizel ve Plug-in-Hibrit de dahil diğer motor seçenekleri ilerleyen dönemde ürün gamına dahil olacak. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC olarak sunulan versiyonda 48 Volt teknolojisiyle donatılan sıralı altı silindirli benzinli motor (ortalama yakıt tüketimi: 9,6 – 8,3 lt/100 km; ortalama CO2 emisyon salınımı: 220 – 190 gr/km) 367 BG (270 kW) ve 500 Nm tork üretirken EQ Boost özelliği kısa bir süre için ilave 22 BG (16 kW) ve 250 Nm tork kullanıma sunuyor. Entegre marş jeneratörü EQ Boost veya enerji geri kazanımı gibi hibrit fonksiyonlarını yerine getirirken bugüne kadar yüksek voltajlı hibrit sistemlerle elde edilen yakıt ekonomisi sunuyor. Tüm motor seçenekleri 9G‑TRONIC otomatik şanzımanla kombine edilirken dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC asfalt yollarda üstün sürüş dinamikleri ve asfalt dışı yollarda son derece etkili bir performans sergiliyor.

Sürücünün hayatını kolaylaştıran sürüş destek sistemleri

Yeni Mercedes-Benz GLE ile birlikte sürücüyü desteklemek üzere geliştirilen en güncel Mercedes-Benz sürüş destek sistemleri devreye giriyor. Böylece aktif güvenlik seviyesi öncüsüne oranla daha da iyileşirken, aynı zamanda Mercedes-Benz Akıllı Sürüş fonksiyonları SUV segmentini tamamen yeni bir boyuta taşıyor. Otoyol sürüşlerinde virajın devamında aniden ortaya çıkan sıkışık trafik kabusu yeni GLE ile sona eriyor. DISTRONIC, Aktif Takip Yardımcısı, sürüş yönündeki viraj ve kavşakları algılamakla kalmıyor aynı zamanda canlı trafik bilgisini kullanarak olası bir trafik sıkışıklığını sürücüden önce tespit ediyor ve sürücünün bir reaksiyon göstermemesi halinde araç hızını 100 km/s’ye düşürüyor ve böylece Aktif Fren Yardımcısı devreye girerek aracı zamanında durdurabiliyor.

Mercedes-Benz Intelligent Drive sadece sıkışık trafik gibi özel durumlarda sürücüyü desteklemekle kalmıyor, aynı zamanda otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım atıyor. Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC ve Aktif Direksiyon Asistanı da sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Özellikleri daha da iyileştirilen Aktif Şerit Takip Asistanı ve ilave fonksiyonlarıyla Aktif Fren Yardımcısı gibi donanımlar sürüş güvenliğine katkı sağlıyor.

Aktif Fren Yardımcısı özelliğinin yeni Dönüş Fonksiyonu radar ve Stereo çok amaçlı kameralarla karşıdan gelen trafiği denetliyor. Sürücünün sinyal vererek dönüş manevrasına başlaması halinde karşıdan gelen araçla çarpışma olasılığını algılayan sistem otomatik olarak fren yapıyor. Yeni GLE ayrıca A-Serisi ile kullanıma sunulan ve araçtan inme uyarısı özelliğine sahip olan Aktif Kör Nokta Asistanı ile yollara çıkıyor. Motor durdurulduktan sonra 3 dakika daha çalışmaya devam eden bu özellik geçmekte olan bir motosiklet veya bisiklet söz konusu olduğunda kapıyı açmaması için sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarıyor.

40 Volt yürüyen aksam E-ACTIVE Body Control

İsteğe bağlı olarak sunulan ve daha da geliştirilen havalı süspansiyon sistemi AIRMATIC ile birlikte çalışan E-ACTIVE BODY CONTROL yürüyen aksam, daha konforlu ve atak sürüş özelliklerinin yanı sıra yeni fonksiyonları da beraberinde getiriyor. Her bir tekerlekteki yay ve amortisör kuvvetini bağımsız olarak ayarlayan ilk ve tek sistem, sadece yatay salınımı önlemekle kalmıyor aynı zamanda dikey salınımları ve karoserin yol dalgalarındaki havalanma ve esneme hareketini de engelliyor. E-ACTIVE BODY CONTROL, ROAD SURFACE SCAN ve CURVE özellikleriyle birlikte benzersiz bir konfor seviyesi sunarken, aynı zamanda dünyanın en akıllı SUV yürüyen aksamı olarak öne çıkıyor. 48 Volt besleme ile çalışan E-ACTIVE BODY CONTROL altı silindirli motorlarda isteğe bağlı donanım olarak sunuluyor.