Istanbul,
13
Haziran
2018
|
00:00
Europe/Istanbul

Mercedes-Benz S-Serisi Cabriolet

Sprotifliğin zerafetle buluştuğu Yeni S-Serisi Cabriolet

  • Mercedes-Benz ürün gamının tepe noktasını oluşturan S-Serisi Ailesi’ne yeni katılan Cabriolet modeli, bünyesinde barındırdığı ileri teknolojiyi yansıtıyor.
  • Yeni S-Serisi Cabriolet, akustik tente sayesinde rüya gibi bir sessizlik sağlarken AIRSCARF baş bölgesi ısıtıcısı ve AIRCAP arka rüzgar deflektörü sayesinde en yüksek üstü açık sürüş konforunu yaşatıyor.
  • İki kapılı versiyonlara özel bir donanım olan ve standart olarak sunulan OLED teknolojisine sahip arka aydınlatma grubu, teknolojiyi görsel bir şölene dönüştürürken, S 560 Cabriolet’de sunulan yeni çift turbo beslemeli V8 motor çok daha dinamik bir karakter sergiliyor.

Mercedes-Benz’in amiral gemisi olarak bilinen efsane S-Serisi Ailesi’ne dâhil edilen Cabriolet modeli, daha da geliştirilen tasarımıyla daha fazla sportiflik sunarken aynı zamanda bünyesinde barındırdığı ileri teknolojiyi yansıtıyor. S-Serisi Cabriolet, yeni krom alt eklentiye ve geniş hava girişlerine sahip bir ön tamponla yollara çıkıyor. Yeni yan marşpiyeler ve V12 görünümünde çift egzoz çıkışları dinamik görünümünü destekliyor.

Daha dinamik bir görünüme sahip olan AMG tasarım konseptinde de yeni ön ve arka tamponlar kullanılmaya başlanıyor. Her biri krom çerçeveye sahip iki adet devasa hava girişi ön bölümü domine ediyor.

Standart olarak sunulan yenilikçi OLED arka stop lambaları

Yeni S-Serisi Cabriolet’nin en önemli yeniliklerinden biri olarak yenilikçi OLED teknolojisine sahip arka aydınlatma grubu dikkat çekiyor. Söz konusu teknolojide (organik ışık yayan diyot), organik malzemelerden üretilen son derece ince tabakalar bir cam plaka üzerine bastırılıyor ve ışıldaması sağlanıyor. Toplam 66 adet son derece ince OLED, arka aydınlatma grubu içerisinde süzülüyor izlenimi verirken aynı zamanda son derece homojen bir ışık yüzeyi sunarak gerek gece, gerekse gündüz benzersiz bir görsel şölen sunuyor. Aracın merkezi kilidinin açılıp kapanması animasyonlu dinamik bir ışık dizisi ile vurgulanırken ardından OLED üniteleri fasılalı olarak kararıyor ve önemli bir Mercedes-Benz özelliği olan çok kademeli ışık teknolojisi devreye giriyor. Bu ise fren lambaları ve sinyal lambalarının ışık yoğunluğunun yol koşulları ve ortam aydınlığına (gündüz/gece) bağlı olarak ayarlanması anlamına geliyor.

Geniş ekranlı kokpit ve yeni direksiyon jenerasyonu ile lüks lounge

Yeni S-Serisi modellerinin iç mekânı her biri 12,3 inç büyülüğünde iki adet yüksek çözünürlüklü parlak ekran tarafından domine ediliyor. Söz konusu iki ekran görsel olarak tek bir cam altında bir araya gelerek geniş ekranlı kokpite hayat veriyor. Bu yapı aynı zamanda iç mekân tasarımının yatay mimarisine de vurgu yapıyor.

Yeni S-Serisi Cabriolet modelinin direksiyonunda dokunmatik kumanda panelleri kullanıma sunuluyor. Tıpkı akıllı telefonların ekranı gibi bu paneller de sürükleme ve dokunma prensibi ile çalışıyor. Sürücü, dokunmatik paneller üzerinden ellerini direksiyondan ve gözünü yoldan ayırmadan gösterge paneli fonksiyonlarını ve bilgi ve eğlence sistemini kumanda edebiliyor. Bir diğer yenilik olarak, DISTRONIC ve hız sabitleme sistemi artıkdireksiyona entegre kumanda düğmeleri üzerinden yönetilebiliyor. Ayrıca bilgi ve eğlence sistemi orta konsola entegre dokunmatik kumanda paneli üzerinden kumanda edilebiliyor.

Bugüne kadar bilgi ve eğlence sistemini kumanda eden sesli komut sistemi LINGUATRONIC daha da geliştirildi ve artık bilgi ve eğlence sistemi dışında araç fonksiyonlarını da sesli komut ile kumanda etme imkânı sunuyor. Sürücü iklimlendirme, koltuk ısıtması/havalandırması, aydınlatma (ambiyans, okuma lambası, arka kısım lambası), koltukların masaj fonksiyonu ve head-up-display gibi donanımları sesli komutla kumanda edebiliyor. Dil seçeneği ve donanım seviyesine bağlı olarak sistem 450’ye kadar sözlü komutu destekleyebiliyor.

Yeni bilgi ve eğlence sistemi ve akıllı telefonlar için kablosuz şarj

Yeni S-Serisi Cabriolet, en güncel COMAND Online bilgi ve eğlence sistemi nesli ile standart olarak donatılıyor. COMAND Online, topoğrafik harita ekranı, foto grafik 3 Boyutlu binalar ve 3 Boyutlu harita yönlendirmesi ile hızlı 3 Boyutlu sabit disk navigasyonu için ön hazırlık sunuyor. Sistem navigasyon haritası üzerinde; hava durumu, güncel yakıt fiyatlarıyla birlikte akaryakıt istasyonları ve boş park yerleri olmak üzere birçok bilgiyi gösteriyor.

Near Field Communication teknolojisi sayesinde akıllı telefonlar dijital araç anahtarına dönüşürken, akıllı telefonlar kablosuz olarak veya herhangi bir bağlantı olmaksızın şarj edebiliyor. Kablosuz şarj özelliği Qi standardını destekleyen veya bu özellikle sonradan donatılmış olan 15,2 cm’ye kadar ekran büyüklüğüne sahip tüm mobil cihazlarda kullanılabiliyor.

Özellikleri daha da geliştirilmiş olan yeni sürüş destek sistemleri

Yeni veya özellikleri daha da geliştirilen sürüş destek sistemleriyle S-Serisi Cabriolet otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım daha atıyor. Aktif takip yardımcısı DISTRONIC ve aktif direksiyon yardımcısı, sürücüyü mesafe takibinde ve direksiyon yönlendirmesinde daha da konforlu bir şekilde destekliyor. Aracın hızı viraj, kavşak veya yol bağlantılarında otomatik olarak ayarlanıyor (her bir fonksiyon için ülkelere özel farklılıklar olabilir). Aktif takip yardımcısı DISTRONIC bunun için artık daha fazla harita ve navigasyon bilgisinden yararlanıyor.

S-Serisi Cabriolet standart olarak kademesiz amortisör ayarına sahip tam destekli yarı aktif havalı süspansiyon sistemi AIRMATIC ile donatılıyor.

Silindir kapatma özelliğine sahip yeni çift turbo beslemeli V8, ve süzülme fonksiyonuna sahip V6

S 560 Cabriolet modelinde sunulan yeni çift turbo beslemeli V8 motor, öncüsüne oranla yüzde 8’e kadar daha az yakıt tüketiyor. Turbonun iki silindir sırasının ortasına V’ye yakın konumlandırılmış olması bir diğer önemli özellik olarak öne çıkıyor. Yeni V8 motor 469 BG (345 kW) ve 700 Nm üretiyor.

S-Serisi Cabriolet:

 

S 560

AMG S 63 4MATIC+

Silindir adedi/düzeni

8/V

8/V

Silindir hacmi (cc)

3982

3982

Maksimum güç (BG/kW)

345/469

450/612

Maksimum tork (Nm)

700

900

Karma koşullarda yakıt tüketimi (lt/100 km)[1]

8,7

10,1

Karma koşullarda CO2 emisyonu (gr/km)2

199

229

Hızlanma 0-100 km/sa (sn) 2

4,6

3,5

[1] NEDC karma

[1] Parantez içindeki rakamlar: 4MATIC

[1] NEDC karma

İki kapılı S-Serisi ile ilgili bunları biliyor muydunuz?

… S-Serisi Cabriolet’in son derece rijit bir karosere sahip olduğunu? Alüminyum ve magnezyum tente bölmesi kadar alüminyum arka kısım gibi yenilikçi çözümler karoserin ağırlığının S-Serisi Coupé ile aynı seviyede kalmasını sağlıyor. Standart donanım olarak sunulan arka koltuk başlıklarının arkasındaki takla koruma sistemi sadece otomatik olarak tetiklenmiyor, aynı zamanda takla barının kendisini de gazlı bir jeneratör ile konumlandırıyor.

…adaptif silecek sistemi MAGIC VISION CONTROL’ün (standart donanım) püskürtülecek su miktarını hava sıcaklığı veya kirin yoğunluğuna göre ayarladığını? Cabriolet’nin üstü açık olduğunda püskürtme suyunun kabin içine sıçramasını önlemek için su püskürtme miktarı azaltılıyor. Ayrıca MAGIC VISION CONTROL sürücüye cam silme süreci esnasında mümkün olan en iyi görüşü sunuyor. Temizleme suyu doğrudan silecek lastiklerinin önüne püskürtülüp vakit kaybetmeden temizleniyor. Bu, silecek lastiklerinin üzerindeki bir kanalda konumlandırılan küçük püskürtücü jetlerle sağlanıyor. Temizleme suyunun etkin dağılımı ile su kullanımı yüzde 50 oranında azaltılıyor.

…orta konsoldaki kumanda düğmesi ile tentenin 50 km/sa hıza kadar sürüş halinde de yaklaşık 20 saniyede açılıp kapanabildiğini? Ayrıca uzaktan kumanda ile tente araç dışından da açılıp kapanabiliyor.

… S-Serisi Cabriolet’in zekice tasarlanmış bir bagaj separatörüne sahip olduğunu? Bagaj içerisinde tente mekanizması ile kalan bagaj alanı arasındaki ayrım tente mekanizmasını saran otomatik bir rulo ile sağlanıyor. Söz konusu rulo tente açılırken otomatik olarak açılıyor. Sürücünün bagaj rulosunu manuel olarak açmak için durması gerekmiyor ve bu sayede kullanım konforu arttırılıyor. Bagajdaki eşyaların separatör sınırları içinde olması halinde tente kapalı kalıyor. Tente kapalı olduğunda bagaj separatörüne ait rulo bagaj kapağı iç döşemesindeki bir düğme üzerinden bagaj hacmini büyütmek üzere açılabiliyor.

…iç mekândaki kaplamaların renk ve deseniyle her araç için özel olarak üretildiğini ve bu nedenle benzersiz olduğunu? Flowing Lines (isteğe bağlı donanım) kaplamalar mekanik hassasiyetle geleneksel işçiliğin özel bir birleşimi ile üretiliyor. Üç boyutlu kaplamanın kaliteli ahşap malzemesinin altındaki taşıyıcı malzeme ince bir freze (0,8 mm çapında) kullanılarak özel bir üretim süreci ile oluşturuluyor. Tek tek freze ile işlenen hatlar kaplamanın şeklini takip ederken böylece üç boyutlu görünüm daha da destekleniyor.

…her iki Burmester® ses sisteminin (isteğe bağlı donanım) Frontbass teknolojisine sahip olduğunu? Karoser içine entegre edilen bas hoparlörleri daha kuvvetli bir bas üretimini beraberinde getiriyor.

…S-Serisi Cabriolet’in çok özel bir tente mekanizmasına sahip olduğunu? Kapama esnasında gerekli kapanma kuvvetleri, gerdirme kollarının ölü merkez konumunun ötesine taşınmasıyla üretiliyor. Bu süreç ‘aşırı merkezleme’ olarak adlandırılıyor. Böylece S-Serisi Cabriolet’in şık tasarımına uygun olarak tente mekanizması için ek kilitlere gerek kalmıyor.

...Cabriolet modellerinin prensip olarak yaz kullanımı için üretildiğini, ancak yine de zorlu Mercedes‑Benz Cars kış testlerini geçmek zorunda olduğunu? Buna -20° ile +80°C arasındaki hava sıcaklıklarında tente mekanizmasının sorunsuz bir şekilde açılıp-kapanması da dâhil.

[1] NEDC karma