İstanbul,
29
Nisan
2019
|
13:33
Europe/Istanbul

Mercedes-Benz Türk ve Bayraktarlar Merkon, otobüs ve kamyonlarıyla Konya Kent Fuarı’nda yer aldı

  • Mercedes-Benz Türk, 25-28 Nisan 2019 tarihleri arasında düzenlenen Konya Kent Fuarı’na Bayraktarlar Merkon ile birlikte katıldı.
  • Mercedes-Benz Türk, standında Conecto Körüklü CNG, Atego ve Arocs olmak üzere toplamda 3 araç sergiledi.

Mercedes-Benz Türk, 25-28 Nisan 2019 tarihleri arasında TÜYAP Konya Uluslararası Fuar Merkezi’nde düzenlenen Konya Kent Fuarı’nda en yeni kamyon ve otobüs modellerini sergiledi. Mercedes-Benz Türk, bayisi Bayraktarlar Merkon ile birlikte katıldığı fuarda; otobüs serisinden ekonomi, kalite ve güvenlik özelliklerini yansıtan Conecto Körüklü CNG, kamyon serisinden ise Atego ve Arocs modellerini; inşaat, mobilya ve belediyecilik alanlarındaki yeniliklerin sergilendiği 3. Hol’de yer alan standında sergiledi.

Mercedes-Benz Conecto Körüklü CNG

Mercedes-Benz Türk’ün, dünyanın en modern otobüs fabrikalarından olan Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ürettiği ve 2016 yılında yenilediği şehir içi otobüs modeli Conecto fuarda sergilendi. Mercedes-Benz Conecto; Euro 6 motoru, reküperasyon modülü ve ileri teknolojisi ile sınıfının en düşük yakıt tüketimine sahip aracı. Düşük servis ve parça maliyetleri de göz önünde bulundurulduğunda Conectro’nun toplam sahip olma maliyeti, kamu kurumları ve belediyelerin tasarruf hedeflerinin karşılanmasına yardımcı oluyor. Conecto’da solo ve körüklü olmak üzere iki farklı tip ile doğalgaz ve dizel motor seçenekleri bulunuyor. Conecto Körüklü CNG’de 222 kW (298 BG) gücündeki Mercedes-Benz M 936 G motor kullanılıyor. Conecto’nun renkli gösterge ekranlı yol bilgisayarı sayesinde anlık yakıt tüketimi ve seyir bilgileri kolaylıkla takip edilebiliyor ve yakıt tüketim miktarı hesaplanabiliyor. Geniş kapsamlı aktif güvenlik paketi ile donatılan Conecto, yenilikçi ve hafifletilmiş karoseri sayesinde boyutlarındaki artışa rağmen artık daha düşük ağırlığa sahip. Mercedes-Benz mühendisleri tarafından geliştirilmiş olan yeni karoseri yapısı, üst gövdenin bir kaza durumunda garanti etmesi gereken “hayatta kalma alanını” sağlıyor.

Mercedes-Benz Atego

Mercedes-Benz Atego, sürüş rahatlıkları ve işlevsellikleri ile adından söz ettiriyor. Atego’da opsiyonel olarak PowerShift 3 şanzıman uygulanabiliyor ve ekonomikliği artıran Euro 6 OM 934 ve OM 936 motorlara sahip. Sunulan PowerShift 3 şanzıman ile aracın sunduğu ekonomi ve konfor daha da geliştiriliyor. Atego2.3 metre S-ve L-Cab ClassicSpace, ESP, Şerit Takip Sistemi LDWS, gündüz sürüş farları, aktif fren asistanı ve opsiyonel olarak sunulan otomatik şanzımanlı seçeneğiyle Türk hafif kamyon pazarında çevikliği ve ekonomikliği ile ön plana çıkıyor.

Diğer ürün gruplarında olduğu gibi Euro 6 motoruna tam uyum gösteren Mercedes-Benz marka aktarma organlarıyla maksimum yakıt verimliliği elde ederek şehir içi ve kısa mesafe taşımacılığında hem büyük filolara hem küçük işletmelere yüksek kazanç sağlıyor. İç ve dış tasarımı 2016 yılında tamamen yenilenen Atego, çevikliği, düşük manevra çapıyla dar sokaklarda sürücüsüne kolaylık sağlarken, 90 derece açılabilen kapıları, iniş biniş kolaylığı sağlayan basamakları, farklı motor gücü ve aks mesafesi seçenekleriyle şehir içi ve kısa mesafe taşımacılığındaki çeşitli ihtiyaçlara yanıt verebiliyor.

Mercedes-Benz Atego Ailesi’nin hafif şasi tasarımıyla muadil 18 ton azami yük ağırlığı kapasitesine sahip araçlarla aynı taşıma kapasitesine sahip, 6 ton su ve 600 litre köpük tanklı dar alan itfaiye aracı Atego 1630 modeli fuarda sergilenen araçlar arasındaydı.

Alçak yapısı, yüksek manevra kabiliyeti ile şehir içinde özellikle dar alanlardaki yangın mahalline emniyetli ve hızlı erişim kabiliyeti ile adından söz ettiren Mercedes-Benz Atego 1630, 16 tonluk azami yük ağırlığı kapasitesine sahip çift kabin seçeneği, 180, 210, 270 ve 300 beygir gücünde motor seçenekleri, 4x2 ve 4x4 aks tahrik konfigürasyonları ile müşterilerin beğenisine sunuluyor. Atego 1630 kamyona ayrıca 28 metreye kadar hidrolik merdiven de takılabiliyor.

Mercedes-Benz Arocs

Mercedes-Benz Türk’ün AR-GE Mühendisleri tarafından geliştirilen ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen ve pek çok farklı üst yapı tipine uygun şekilde geliştirilen Mercedes-Benz Arocs 2532 K 6x2 da fuarda sergilenen araçlar arasındaydı. Araç; damper, asfalt distribütörü, itfaiye, su tankeri ve çöp kamyonu gibi pek çok farklı üst yapı tipine uygun şekilde tasarlandı.

Mercedes-Benz tarafından geliştirilmiş olan, 320 beygir gücünde 7,7 litrelik çevreci Euro 6 motor, PowerShift 3 otomatik şanzıman ve akslar birlikte uyum içerisinde çalışarak optimum sürüş koşulları sağlıyor. Araçta standart olarak sunulan G211-12 PowerShift 3, 12 ileri 4 geri otomatik şanzımanın kısa vites geçiş süreleri ile maksimum performans garanti altına alınıyor ve doğru vites seçimi ile yakıt tasarrufuna katkı sağlanıyor. Araç, standart olarak sunulan yeni nesil PowerShift 3 şanzıman ile bir önceki jenerasyona göre %20 daha uzun şanzıman ömrüne sahip. Standart olarak PowerShift 3 otomatik şanzıman ile donatılan araçta ayrıca 9 ileri 1 geri G141-9 manuel şanzıman seçeneği de sunuluyor.

Arocs kamyonlarda yer alan, tekerleklerin kilitlenmesini engelleyen ABS ve patinajı engelleyen ASR’den oluşan elektronik fren sistemi EBS ve standart olarak sunulan üç kademeli güçlendirilmiş motor freni sürücünün işini kolaylaştırıyor. Arocs 2532 K’da bulunan yokuş kalkış desteği (Hill-holder) sayesinde ise en dik yokuşlarda dahi aracın sorunsuz şekilde kalkışı sağlanıyor. Aracın seyir halindeyken şeritte kalmasını sağlayan Şerit Takip Asistanı (LDWS) ve virajlarda ve ani manevralarda savrulmasını engelleyen ESP, Mercedes-Benz Arocs 2532 K’da standart olarak sunulurken; 01.01.2019 itibarıyla standart olarak sunulmaya başlanan Aktif Fren Asistani (ABA) ile sürüş güvenliği maksimuma çıkartılıyor.