İstanbul,
23
Mart
2018
|
07:15
Europe/Istanbul

Şükrü Bekdikhan ile Basın Buluşması

Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan ile Basın Buluşması - Bilgi Notu

2017 Yılı Değerlendirme – 2018 Yılı Beklentiler

“Mercedes-Benz hem dünyada hem de Türkiye’de Premium Segment’in birincisi!”

2017 yılını değerlendiren ve 2018 yılı beklentilerini aktaran Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan:

“Müşteri memnuniyetini odağına alan bayilerimiz, pazarlama ve satış organizasyonumuzla birlikte motivasyonu her zaman en üst seviyede tutarak 2017’yi başarılı bir yıl olarak kapattık” diyerek sözlerine şöyle devam etti:

“2017 yılında Mercedes-Benz satışları globalde 2,3 milyon adede ulaşarak bir önceki yıla oranla yüzde 9,9 büyüme gerçekleştirdi ve Mercedes-Benz premium segmentte tüm dünyada bu yıl da lider oldu. Türkiye’de ise premium segmentte 25.588 adetlik satış rakamıyla ilk sıradaki yerimizi koruduk. Türkiye otomobil pazarında yüzde 4,5 oranında bir gerileme yaşanırken, 2016 yılının Kasım ayında yapılan yeni ÖTV düzenlemesi premium segmentte yüzde 17 seviyesinde bir gerilemeye yol açtı. Bu doğrultuda 2017 yılı için yeni vergi yapısına, maliyet artışlarına bağlı olarak yıl içerisinde yapılan fiyat artışlarına uyum sağlamakla geçirdiğimiz bir yıl oldu diyebiliriz. Tüm bunlara rağmen ulaştığımız satış seviyesinden ve tabii ki premium segmentte lider olarak yılı kapatmaktan dolayı mutluyuz. Bu başarımızda C-Serisi Sedan, Coupé ve Cabriolet modellerinin yanı sıra E-Serisi, A-Serisi ve CLA modelleri en önemli aktörler oldular.”

Mercedes 2018 yılına hızlı başladı

Bekdikhan “2016 yılı Kasım ayındaki ÖTV artışı öncesi kısa sürede elde ettiğimiz yüksek satış adetleri 2017 yılında bizlere durgun bir yıl olarak geri döndü. 2018 yılı satışlarına baktığımızda yılın bizim için heyecan verici bir şekilde başladığını söyleyebiliriz. Daimler genelinde geçtiğimiz Şubat ayı gelmiş geçmiş en iyi satış adetlerine ulaşılan Şubat oldu. Tabii Türkiye’de de satışlar anlamında Şubat ayını öngördüğümüz şekilde kapattık diyebiliriz. Ocak ayında 1.190 adet, Şubat ayında ise 1.150 adet otomobil satışı gerçekleştirerek geçen yıla kıyasla Ocak-Şubat aylarında satışlarda yüzde 48’lik, pazar payımızda ise yüzde 2’lik bir artış yakaladık. Sıfır araç satışının yanı sıra ikinci el araç satış operasyonu da bizim için büyük önem taşıyor. 2018 yılının ilk iki ayında Mercedes-Benz Sertifikalı Kullanılmış Otomobil satış hacmimizde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık olarak %30 oranında artış sağladık. Bu yıl lanse edeceğimiz markamız Mercedes-Benz Certified ile sertifikalı kullanılmış otomobil programımızın avantajlarını daha da güçlendirerek en iyi müşteri deneyimini pekiştirmeyi hedefliyoruz. Bu bağlamda, yetkili bayilerimiz kanalıyla 6 yaş ve 120.000 km’nin altında ve ayrıntılı teknik kontrollerle kriterlerimize uygun olduğu onaylanmış olan otomobillerin “Ücretsiz 2 Yıl Onarım Güvencesi” ile müşterilerimize sunulacağı Mercedes-Benz Certified satış programı sayesinde yeni bir Mercedes-Benz otomobil satın alındığında yaşanan güven ve memnuniyetin, tıpkı ilk günkü gibi sürdürülmesini amaçlıyoruz. Mart ayını ise hedeflediğimiz satış rakamlarını tutturarak kapatıyoruz. Genel olarak 2018 satışlarımızın, geçtiğimiz yıla paralel bir seviyede gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Bu amacımız doğrultusunda Mercedes Benz Finansal Hizmetler sağladığı kredilendirme opsiyonlarıyla en önemli destekçimiz olmaya devam edecek. Bir yandan ürün portföyümüzdeki modelleri yenilerken (CLS, A-Serisi, C-Serisi ailesi, S-Serisi Cabrio, G-Serisi) diğer yandan 2018 yılında elektrikli smart ve GLC hibrit gibi özel modellerimizi Türkiye pazarına sunmaya başlayacağız. Gerek dijitalleşme gerekse elektrikli araçlar alanındaki hazırlıklarımızı global stratejilerimiz “CASE”* doğrultusunda sürdüreceğiz.”

* Mercedes-Benz tarafından sistematik olarak geliştirilen ve akıllıca birleştirilen “CASE”, bağlanabilen (Connected), otonom sürüş imkânı sunan (Autonomous), paylaşımlı (Shared&Services) ve elektrikli sürüş sistemine sahip (Electric Drive) otomobiller, stratejik olarak gelecekteki alanları ifade ediyor.

2018’de ‘yıldız’lar geçidi

2018 yılında satışa sunulan ve sunulacak modeller:

  • Mercedes-Benz, 2017 yılında yenilenen Sedan modelini tanıttığını S-Serisi’nin Coupé modelini S 450 4MATIC ve S 560 4MATIC motor seçenekleri ile Şubat ayında Türkiye’de satışa sunarak yıla başladı.

    Yılın bir diğer ilk yeniliği olarak üstün performans değerlerine sahip Mercedes-AMG S-Serisi Coupé (S 63 4MATIC ve S 65) ve Cabriolet (S 65) modelleri de Şubat ayında Türkiye’de satışa sunuldu.

    Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi Cabriolet ise 2018 yılının Haziran ayında S 560 motor seçeneği ile Türkiye pazarında yerini alacak. Yine Haziran ayında Mercedes-AMG S-Serisi Cabriolet’ye S 63 4MATIC motor seçeneği de eklenecek.

  • Mayıs ayında yenilenen Mercedes-Benz CLS modeli piyasaya sunulacak.

  • Yeni nesil kompakt sınıf otomobillerin öncüsü niteliğindeki Yeni A-Serisi, A 180 d ve A 200 motor seçenekleri ile Türkiye’de Mayıs ayında satışa sunulacak.

  • Baştan aşağı modernize edilen iç mekânı ve ikonik tasarımı ile yenilenen Mercedes-Benz G-Serisi Haziran ayında Türkiye pazarına sunulacak.

  • Ağustos ayında ise yenilenen Mercedes-Benz C-Serisi Sedan, Coupé, Cabriolet ve Estate modelleri Türkiye’de piyasaya sunulacak.

  • Mercedes-AMG ailesi yeni üyesi Dört Kapılı 4MATIC GT Coupé modeli V8 ve V8 S motor seçenekleriyle Ekim 2018’den itibaren satışta olacak.

  • Merakla beklenen Yeni A-Serisi Sedan, A180 d ve A 200 motor seçenekleri ile Aralık ayı itibarıyla Türkiye’de pazarında satışta olacak.

     

“Uzun dönem kiralama hizmetimiz ile Mercedes-Benz kullanmanın keyfini sunuyoruz”

Mercedes-Benz Türk’ün 2018 yılı stratejilerinden bir diğeri ise Mercedes-Benz Kiralama hizmeti. Mercedes-Benz otomobil kullanıcılarının yaşamına esneklik ve hareketlilik katması amacıyla geliştirilen ‘Uzun Dönem Kiralama’ hizmetinden, Mercedes-Benz Türk yetkili bayilerine başvuran şahıs şirketi sahibi müşteriler ve KOBİ’ler cazip kiralama bedelleri ve koşulları ile yararlanabiliyor. Şükrü Bekdikhan: “Bu hizmetle hem mevcut sadık müşterilerimize hem de potansiyel yeni müşterilerimize Mercedes-Benz otomobillere erişimi kolaylaştıran yeni bir alternatif çözüm sunuyoruz” dedi.

“Mercedes-Benz globalde elektrikli otomobiller için 10 milyar Avro’yu aşkın yatırım yapıyor.”

Karbon emisyonunu sıfıra indiren elektrikli otomobillerin tüketim trendlerini belirleyeceğini belirten Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan: “Tüm Mercedes-Benz otomobil modelleri adım adım elektrikli motor ile donatılıyor. Bu doğrultuda Daimler AG tarafından yapılan açıklamada 2022 yılına kadar toplamda 10 milyar Avro’yu aşan bir yatırım yapılacağı bildirildi. 2022 yılına kadar global ölçekte 50’nin üstünde yeni elektrikli modelin piyasaya sunulması planlanıyor. 2025 yılına kadar ise tamamen elektrikli otomobillerin toplam Mercedes-Benz otomobil satış adetlerinin yüzde 20 seviyesinde bir pay alması bekleniyor. Bu tabii ki gerekli yasal süreçlerin ve altyapının geliştirilmesi, bunun yanında müşteri tercihlerine bağlı.” şeklinde konuştu.

Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında Türkiye’de elektrikli ve hibrit otomobil segmentlerine giriş yapıyor

Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında birçok yenilik ile Türkiye otomobil pazarındaki gücünü sürdürmeye devam ediyor. Yenilenen modellerin yanı sıra Mercedes-Benz Türk bu yıl ilk kez Türkiye’ye elektrikli ve hibrit otomobil getirerek Türkiye pazarında yeni segmentlere giriş yapıyor. Yılın ikinci yarısında satışa sunulmaya başlanacak elektrikli smart ve GLC Plug-in Hybrid modelleri ile Mercedes-Benz Türk, şehir içi otomobil kullanımının ideal alternatiflerini müşterilerinin beğenisine sunacak. Bekdikhan “Mercedes-Benz Türk olarak GLC Plug-in Hybrid ve elektrikli smart modellerimizi bu yıl Türkiye’de satışa sunacağız. Bu karar tabii ki öncesinde bayilerde gerekli servis altyapı çalışmalarını ve elektrik dolum istasyonlarının kurulumunu gerektirdi. Teknik donanımların yanı sıra satış ve satış sonrası hizmetler ekiplerindeki çalışan profilleri de elektrikli ve hibrit otomobiller ile birlikte yenilenmek durumunda kaldı. Alanında uzman yeni kişiler ekiplere katılırken, çalışanlara elektrikli otomobiller konusunda yoğun eğitimler verildi. Büyük bir yatırım ve yeni ekip kurulumları sonrası 2018 yılı itibarıyla giriş yaptığımız hibrit ve elektrikli otomobil segmenti için uygulanan özel tüketim vergisi teşviğinin artırılmasını ve daha çevreci, daha az tüketen modellerin yaygınlaşmasının sağlanmasını diliyorum.” dedi.

Mükemmel müşteri deneyimi için 100 milyon Avro’luk bayi yatırımları yapıldı!

Mercedes-Benz Türk, iki yıl önce ana şirketi Daimler AG'nin global girişimi olan "Best Customer Experience (BCE)" programı kapsamında "Mükemmel Müşteri Deneyimi"ni hedefleyen projeler üzerinde çalışmaya başladı. Müşteri, bayi, bağlanılabilen otomobiller ve dijitalleşmenin temel alındığı bu program kapsamında, müşterilere temas edilen her noktada, öncü teknolojilerle yeni hizmet ve süreçler geliştirerek müşteri deneyiminin en üst noktaya taşınması hedeflendi. Bu kapsamda Mercedes-Benz Türk bayileri 2016 yılında büyük bir değişime başladı. Müşteriye 7/24 hizmet sağlayan online sistemlerin yanı sıra müşterinin Mercedes-Benz dünyasını yakından deneyimlediği, satın alma işlemini gerçekleştirdiği ve satış sonrası servis hizmetleri amacıyla ziyaret ettiği Mercedes-Benz Türk yetkili bayileri yepyeni bir yüze kavuştu. Bayilere yapılan 100 Milyon Avro yatırım kapsamında toplamda 500’den fazla dijital ekran satın alındı, mükemmel müşteri deneyimini hedefleyen 20’ye yakın yeni uygulama hayata geçirildi ve son iki yılda Türkiye genelinde 240 yeni istihdam ile bayilerde yüzde 10’a yakın ek istihdam sağlandı. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan 2018 yılında da bayilere toplamda 30 Milyon Avro yatırım yapılacağını açıkladı.

Konu ile ilgili Şükrü Bekdikhan “2017 yılında özellikle bayi ağımızla birlikte ikinci el araç satış operasyonunun da yapılandırılmasına önem verdik. Ayrıca ana şirketimiz Daimler’in kurumsal stratejisine paralel olarak müşteri odaklı dijitalleşme çabalarımızı yoğunlaştırdık. Bayilerimizin dijital alt yapısını zenginleştirdik; internet üzerinden servis ve internet üzerinden test sürüşü randevusu gibi uygulamaları hayata geçirdik. Bayilerimizden basılı kataloglarımızı kaldırdık yerine e-broşürler getirdik, dergimiz Mercedes Magazin de artık sadece dijital olarak yayınlanacak. Mükemmel müşteri deneyimine yönelik bayi ağımızın satış ve satış sonrası alanlardaki yeni yatırımları da hız kesmeden devam etti. Son iki yılda Mercedes-Benz yetkili bayileri otomobil alanında 100 Milyon Avro tutarında yeni yatırım yaptılar. Ancak tabiki yatırımlarımız bununla sınırlı kalmış değil, 2018 yılında da toplam 30 Milyon Avro daha yatırım yapacağız. Tüm bunların sonucunda müşteri memnuniyeti araştırmalarında da (NCBS) Satış Sonrası Hizmetler alanının 1 numaralı premium markası olarak yerimizi koruduk. Bugün Türkiye’nin dört bir yanına toplam 3.000 bayi çalışanımız ile hizmet vermekten gurur duyuyoruz.” dedi.

Mercedes Benz Türk en iyi müşteri deneyimi uygulama ödülünün birincisi seçildi!

Mercedes-Benz Türk ana şirketi Daimler AG’nin Müşteri Sadakat Geliştirme programı kapsamında küresel ölçekte düzenlediği yarışmada Mercedes-Benz Türk Otomobil Satış Sonrası Hizmetler Ekibinin geliştirdiği “SSH Statü Takip Uygulaması” uygulanabilir en iyi fikir seçildi. Satış Sonrası Hizmetler Ekibi bu birincilik ödülüyle birlikte 500.000 Avro’luk uygulama ödülünü almaya hak kazandı. Dünya genelindeki tüm ülkelerin katılım gösterdiği ve 100’den fazla önerinin sunulduğu yarışmada, Daimler Yönetim Kurulu’nun yaptığı değerlendirmeler sonrasında dört farklı ülkeden dört yenilikçi fikir finale kalmaya hak kazandı. Dereceye giren ülkeler sırasıyla; Türkiye, Güney Afrika, Almanya ve Çin.

Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu Satış Sonrası Hizmet ekibi tarafından geliştirilen mobil uyumlu «Online Servis Takip Uygulaması», yüksek şeffaflık seviyesi ve gerçek zamanlı bilgilendirmelerle müşterilerde yüksek memnuniyet sağlarken; yetkili servislere de kişiselleştirilmiş güncel tekliflerle ilave ciro elde etme ve sadık müşteriler yaratma fırsatını veriyor. Bu uygulama ile Mercedes-Benz müşterileri; atölyede aracın bakım aşamasındaki anlık durumunun takibi, işlemlerin başlangıç ve bitiş tarihlerinin gösterimi, her aşamada anında bilgilendirme mesajları, araçla ilgili öneri ve yeniliklerle ilgili bilgilendirme, memnuniyet derecesinin değerlendirilmesi, danışman ile whatsapp üzerinden anlık görüşme ve servis geçmişinin takibi gibi birçok hizmetten faydalanabiliyorlar.

Bir Mercedes-Benz müşterisinin Mükemmel Müşteri Deneyimi yolculuğu:

“Potansiyel bir müşteri alışverişinde veya açık havada gezinirken Mercedes-Benz Pop-Up Store’a giriyor. Müşteri evine gittiğinde ilgilendiği aracı internet üzerinden konfigüre ediyor ve online stok arama sisteminden ilgili bayilere ve bulunurluğuna bakıyor. Bayilerin test programlarını internet üzerinden görebiliyor ve kendisine uygun olan zaman için test sürüşü randevusu alıyor. Test sürüşü için Mercedes-Benz Türk yetkili bayisine gittiğinde müşteriyi ürün uzmanı karşılıyor. Ürün uzmanı, müşteri ile birlikte sales tablet üzerinden müşteri ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda araç konfigüre ediyor, dokunmatik dijital ekrandan ilgili ürün filmlerini gösteriyor. Ürün uzmanı, müşteri ile test sürüşüne çıkıyor ve ürünün “Mercedes me connect” özelliğini anlatıyor. Müşteri aracı satın almaya karar veriyor ve satış işlemini gerçekleştiriliyor. Müşteri eve döndüğünde Mercedes-Benz’in müşterilerine özel yeni portalı üzerinden Mercedes me hesabı açıyor. Servis zamanı geldiğinde Mercedes me assist üzerinden servis hatırlatması alıyor ve müşteri online servis randevusunu işliyor. Mercedes-Benz Türk yetkili servisini araması durumunda da kendisi ile telefonda müşteri temas sorumlusu ilgileniyor. Müşteri aracını servise bıraktıktan sonra aracın durumunu servis takip uygulaması ile takip ediyor.”

Mercedes-Benz sosyal medyada da premium segmentin lideri!

Mercedes-Benz Türk tarafından yönetilen sosyal medya hesapları, premium segmentteki markaların arasında en çok takipçiye sahip otomobil markası olarak yer alıyor. Şükrü Bekdikhan: “Mercedes-Benz Türk olarak sosyal medyada da premium segmentin lideriyiz. Facebook hesabımızda 2 milyon, Instagram hesabımızda 270 bini aşan takipçimiz ile Türkiye’de en çok takipçisi olan premium otomobil markasıyız.” Mercedes-Benz Türk’ün sosyal medya kanallarında, yayın hayatına başladığı günden bu yana birbirinden farklı, ilgi çekici ve her biri kendi içinde bir sanat eseri olmaya aday modellerin görselleri paylaşılmaya devam ediliyor.

Mercedes-Benz müşteri profili gençleşiyor, Mercedes’i tercih eden kadın sayısı artıyor!

Uzun yıllardır sektörde hizmet veren Mercedes-Benz Türk’ün bugün otomobil ürün grubuna ait müşteri portföyünde yaklaşık 200.000 kayıtlı müşterisi bulunuyor. Ürün portföyündeki yenilikler ve farklı alanlardaki sponsorlukları ile Mercedes-Benz Türk, son beş yılda otomobil kadın müşteri oranını %17’den %29’a çıkardı. Yine son beş yılda 25 yaş altı müşteri oranını %5, 25-35 yaş arası müşteri oranını %9 artıran Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu, gençleşen müşteri profili doğrultusunda satış kanalları ve kampanyalar konusunda da farklılaşmaya gidildiğini açıkladı. Bekdikhan sözlerine şöyle devam etti: “2013 yılında müşterilerimizin yüzde 19’u interneti gerekli olmadığı sürece kullanmadıklarını belirtirken bu oran bugün yüzde 3 seviyesine indi. Müşterilerimizin iş dışı günlük internet kullanım oranının da iki saatten altı saatin üstünde bir seviyeye çıkması ile birlikte, Mercedes-Benz Türk olarak müşteri deneyimini başarılı bir şekilde yönetmek adına, müşteri temas noktalarının dijitalleşmesini odak noktamıza aldık. Bundan beş yıl öncesine kadar müşterilerimizin yüzde 38’i iletişim kanalı olarak sabit hat numarası verirken bugün sabit hat kullanımı neredeyse yok oldu ve dijital iletişim kanalları öncelikli tercih haline geldi. Müşteri profili ve alışkanlıklarındaki bu değişim doğrultusunda Mercedes-Benz Türk olarak biz de yenilenen müşteri talep ve ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaya çalışıyor, müşterilerimize Mercedes-Benz markasının bir otomotiv markasından çok bir yaşam biçimi olduğunu farklı sponsorluk ve yenilikçi uygulamalarımız ile deneyimletiyoruz.”

Bir yaşam tarzıdır Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Türk, müşterilerinin markaya olan sadakatini her zaman en yüksek seviyede tutmak için kendilerini özel ve ayrıcalıklı hissedecekleri bir sadakat programı yürütüyor. Bu program kapsamında müşterilerin ilgi alanlarına uygun unutulmaz deneyimler yaşayabilmeleri için çeşitli organizasyonlar düzenleniyor. Örneğin; moda tutkunu müşteriler, dünya genelinde her sezon düzenlenen Mercedes-Benz Fashion Week’in İstanbul ayağına davet ediliyor. Aynı zamanda dünya moda devleriyle yapılan işbirlikleri kapsamında belirli günlerde Mercedes-Benz müşterilerine stil danışmanlığı hizmeti sunuluyor. Müşteriler, doğum günlerinde çeşitli sürprizlerle şaşırtılıyor ve marka için özel olduklarını hissetmeleri sağlanıyor. Sanatı hayatlarından eksik etmeyen müşteriler için ise sponsoru olunan Zorlu PSM’deki kültürel aktivitelere ücretsiz katılım hakkı sağlanıyor. Bu kişiye özel uygulamalarla müşterilere Mercedes-Benz ailesinin bir üyesi olmalarının ayrıcalığı yaşatılmaya çalışılıyor.

Konu ile ilgili Şükrü Bekdikhan “Mercedes-Benz Türk olarak, müşterilerimizin mükemmel müşteri deneyimi yaşamaları için iletişim stratejileri belirliyor, markamıza olan ilginin satış sonrası aşamasına kadar her adımda sürekliliğini ve her türlü desteği sağlamaya çalışıyoruz. Bu sayede, bire bir ilişki kurduğumuz müşterilerimizin markamıza olan ilgi ve alakalarının arttığını ve bu müşteri grubunun sayısında artış gözlemliyoruz. Sonuç olarak birebir iletişim faaliyetleriyle bireysel müşteri grubunun yaklaşık yüzde 30 genişlediğini söyleyebiliriz.” şeklinde konuştu.

Mercedes-Benz sponsorlukları:

  • Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul

    Mercedes-Benz araçların sofistike tasarım ve stili ile modanın birbiriyle kusursuz uyumuna inanan Mercedes-Benz Türk, 2013 yılında dünya çapında isim sponsorluğunu üstlendiği moda organizasyonlarının arasına İstanbul’u da ekledi. Türkiye’nin uluslararası moda takviminde yer alan en prestijli moda etkinliği olan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, Türk tasarımcıları ve moda sektörünün yetenekli isimlerini hem Türkiye’de hem de uluslararası arenada destekliyor. Marka ve tasarımcılara gerek tanıtım ve iletişim, gerekse satış anlamında bütünleşik bir platform sağlayan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 10 sezondur İstanbul’u bölgesel bir moda ve tasarım merkezi haline getirme konusunda iddiasını sürdürüyor.

  • Zorlu PSM

    Türkiye’nin kültür sanat yaşamının gelişmesine uzun yıllardır destek veren Mercedes-Benz Türk, 2016 yılından itibaren İstanbul’un en önemli sahne sanatları ve çağdaş sanat platformlarından biri olan Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nin resmi sponsorluğunu yürütüyor. 2016 Nisan ayında başlayan sponsorluk sözleşmesi Mart 2018 itibarıyla yenilendi ve iki yıl daha uzatıldı.

  • Klasik Otomobil Rallisi

    Sürdürülebilir faaliyetlerinin bir diğer örneği olan klasik otomobil rallisi sponsorluğu ile Mercedes-Benz Türk, ürünlerinin dayanıklılığı ve kalitesi anlamında yıllara meydan okuduğunu bir kez daha kanıtlıyor. 2017 yılında yarışa katılan 91 otomobilden 56’sında kadın pilot veya co-pilotlar bulunan ve böylece kadın katılımı en yüksek yarış olarak tarihe geçen etkinlik bu yıl 21-23 Nisan tarihlerinde yine rengârenk ve birbirinden değerli klasik otomobil konvoyu ile adeta görsel şölen yaratacak.

    Mercedes-Benz Türk’ten otomotiv sektöründe bir ilk!

    Start-up girişimlerini Türkiye’de en fazla sahiplenen otomotiv markası Mercedes-Benz Türk

    Mercedes-Benz Türk, 2017 yılında kutladığı 50. yılı kapsamında hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projesi “50. Yılda 50 Startup” yarışması ile Türkiye genelinde 50 startup’a toplamda 500.000 TL destekte bulundu. Mercedes-Benz Türk, 2017 yılında Edirne’den Hakkâri’ye Artvin’den Antalya’ya Türkiye’nin dört bir yanındaki 59 ilden toplamda 680 başvuru alan projeyi 2018 yılında da sürdürüyor. Mercedes-Benz Türk Startup’ın bu yılki teması Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin rehberliğinde “Akıllı Şehirler” olarak belirlendi. Bu temaya uygun olarak; hayatı kolaylaştıran, topluma ve çevreye faydalı, pozitif sosyal etki yaratan, teknolojiyle bağ kuran ve sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları yaratılmasına katkı sağlayan startup’lar bu sene jüri tarafından değerlendirmeye alınacaklar. İlk 10’a kalan Startup’lara “StartUP Boost” adı verilen özel bir gelişim programı ve Mercedes-Benz ile özel Almanya seyahati hediye edilecek. İlk 10 içinden “teknoloji”, “sosyal fayda” ve “tema” olmak üzere 3 farklı kategoride belirlenecek 3 Startup’a ise 50’şer bin TL para ödülü verilecek.

    Bu başarıların ardında güçlü bir ekip var!

    Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan; “Başarı bir ekip işidir, bizim de bu başarılarımızın arkasında 77 kişilik iyi bir ekip çalışması bulunuyor. Gururla söylemek isterim ki otomotiv sektöründe kadın istihdamına önem veren ve bu konuda öncü şirketlerden biri olarak Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu’nda çalışanlarımızın yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor. Cinsiyet eşitliğine dayalı kurum kültürünü önemsiyor ve bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Burada sizlerin de vesilesiyle tüm ekip arkadaşlarıma gösterdikleri yoğun çalışma ve başarıları için teşekkür ediyorum.” dedi.